Registrator till Inköp och upphandling

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

Publiceringsdatum
2023-01-13

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en registrator till förvaltningen Inköp och upphandling.

Som registrator arbetar du på Avdelningen Verksamhetsstöd, där även arkiv, kommunikation, HR, ekonomi och lokal ingår. Du kommer att arbeta nära förvaltningens arkivarie och även ha samarbete med nämndsekreterare.

Som registrator kommer du att arbeta med hantering av förvaltningsbrevlådan, registrering och diarieföring av handlingar, expediering av beslut samt utlämnande av allmänna handlingar. I rollen ingår även att vara arkivredogörare, det innebär att du kommer att ha mycket ansvar för förvaltningens operativa arkivarbete.

Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering samt diarieföring till förvaltningen. Du utvecklar, tillsammans med arkivarie, verksamheten inom ert område. Du handlägger vidare själv vissa typer av ärenden, inom bla dokumenthantering och arkiv. Du kommer att arbeta i det stadengemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet LIS. Du kommer också vara delaktig i projektet att planera och att implementera det nya stadengemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron. Som registrator kommer du att ha specialistroll i systemet efter införandet, som kan innebära bla. utbildning och utveckling.

Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera. Arbetet är utåtriktat och kräver god samarbetsförmåga. Det är mycket utvecklingsprojekt på gång inom området informationshantering, därför ser vi att du är utvecklingsinriktad och själv tar initiativ.

Kvalifikationer
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning.
Det är ett krav att du har erfarenhet inom registratur och diarieverksamhet inom offentlig förvaltning. Har du dessutom viss kunskap inom inköp och upphandlingsområdet så är det en merit. Relevant erfarenhet av systemadministration i dokument- och ärendehanteringssystem är ett krav. Har du dessutom erfarenhet från
Lotus Notesdatabaser så är det meriterande.

Du har goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar samt de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar.

Du är bra på att skapa strukturer, ha ordning och reda i administrativa processer samt kan förmedla detta på ett pedagogiskt sätt.

Som person är du:
• Drivande och utvecklingsinriktad, du genomför det som behövs för att uppfylla mål och skapa resultat.
• Samarbetsinriktad och tycker om att arbeta på många arenor.
• En god kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt.
• Bra på att se möjligheter och lösa problem.

ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C120791".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Kontakt
Avdelningschef Verksamhetsstöd
Catrin Linnarsson
catrin.linnarsson@ink.goteborg.se

Jobbnummer
7341211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: