Registrator till enheten för registratur

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2022-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till enheten för registratur" (publicerad 2022-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Registraturen

Vill du bli en i gänget på enheten registratur? Har du tidigare erfarenhet av arbete med registrering, ärendehantering och utlämnande av allmänna handlingar? Vill du arbeta och utvecklas inom informationsförvaltning? Då kan det här vara jobbet för dig! Välkommen med din ansökan!

Enheten för registratur styr och stödjer Uppsala kommun i frågor som rör informationshantering, ärendehantering, registrering och arkiv för kommunstyrelsen och nämnderna. Vi jobbar för att övergången till en digital långsiktig hantering av information bättre ska möta framtidens utmaningar. Enheten består av ca. 25 medarbetare.

Enheten tillhör avdelningen för kansli som består av administration, beredning, juridik, nämndsekretariat, politiska sekreterare, registratur och stadsarkiv. Avdelningen har det strategiska ansvaret för att utveckla och effektivisera kommunens arbete kring ärenden och handlingar. Din arbetsplats blir i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna och nyrenoverade kontorslokaler i centrala Uppsala.

Ditt uppdrag
Arbetet som registrator är händelserikt och omfattar bland annat ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmän handling samt utbildning, även ge råd och stöd till handläggare och chefer. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet och du fungerar som ett stöd för verksamheterna i frågor som rör offentlighet och sekretess.

Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer inom området.

Uppsala kommun ligger i framkant med planer att införa en modern informationsförvaltning med fokus på bland annat digitalisering och e-förvaltning. Din närmaste chef kommer att vara enhetschef, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet tillsammans med teamledare.

Publiceringsdatum
2022-06-20

Bakgrund
Vi söker dig som har registratorsutbildning, utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, statskunskap, juridik eller annan utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du ska ha god kännedom om ärende- och dokumenthantering hos en myndighet samt god kännedom om lagstiftning inom området. Vidare söker vi dig som har goda datakunskaper samt kunskaper inom GDPR.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med informationsförvaltning inom offentlig sektor, kunskaper i Public 360 och erfarenhet av att ge stöd och rådgivning till handläggare och chefer. Önskvärt är att du har goda kunskaper och erfarenheter från kommunen.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-726 11 40.

Fackliga företrädare:
DIK, Erik Önnevall, 018-727 21 85
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning till och med 2022-12-31. 100%. Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2022-01550".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
6760595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: