Registrator/miljösamordnare
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2012-10-30ArbetsuppgifterSom registrator ska du ansvara för diariet med tillhörande arbetsuppgifter. Du ska bistå nämndsekreteraren i nämndadministration och utföra vissa andra administrativa uppgifter på uppdrag av chef för Verksamhetsstöd. Du ska arbeta med kvalitetssäkring av förvaltningens posthantering och dokumenthantering.
Registratorsdelen med tillhörande administration kommer att ta cirka 70 procent av din tid i anspråk.
På resterande 30 procent av tjänsten ska du arbeta med miljöfrågor övergripande för förvaltningen. Det innebär att du ska stödja enheterna i deras arbete med stadens miljömål, delta i stadsdelarnas nätverk för miljöfrågor, svara på remisser på området, samordna statistik och resultat och skriva rapporter.
KvalifikationerVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som registrator och har en relevant utbildningsbakgrund. Det är ett krav att du har erfarenhet av diarieföring och ärendehantering i offentlig verksamhet och helst inom socialtjänsten. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftning. Du måste vara mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och kunna fungera som ett stöd till förvaltningens medarbetare i frågor som rör ditt ansvarsområde. Vid behov ska du ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt genomföra utbildningsinsatser.
När det gäller miljöarbetet vill vi att du har erfarenhet av samordning och att driva projekt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med miljöfrågor.
Egenskaper vi fäster mycket stor vikt vid är att du kan arbeta självständigt, är noggrann, serviceinriktad och ansvarstagande. Du ska även vara en god kommunikatör som bidrar till en positiv arbetsklimat.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön Tjänsten är i box E
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A298364
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla-Carin Moberg, 031-367 90 04
Facklig kontaktJenny Johansson Vision, 031-3679074
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Jobbnummer 1378247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.