Registrator/miljösamordnare

Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Tjörn, Orust eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2012-10-30

Arbetsuppgifter
Som registrator ska du ansvara för diariet med tillhörande arbetsuppgifter. Du ska bistå nämndsekreteraren i nämndadministration och utföra vissa andra administrativa uppgifter på uppdrag av chef för Verksamhetsstöd. Du ska arbeta med kvalitetssäkring av förvaltningens posthantering och dokumenthantering.

Registratorsdelen med tillhörande administration kommer att ta cirka 70 procent av din tid i anspråk.

På resterande 30 procent av tjänsten ska du arbeta med miljöfrågor övergripande för förvaltningen. Det innebär att du ska stödja enheterna i deras arbete med stadens miljömål, delta i stadsdelarnas nätverk för miljöfrågor, svara på remisser på området, samordna statistik och resultat och skriva rapporter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som registrator och har en relevant utbildningsbakgrund. Det är ett krav att du har erfarenhet av diarieföring och ärendehantering i offentlig verksamhet och helst inom socialtjänsten. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftning. Du måste vara mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och kunna fungera som ett stöd till förvaltningens medarbetare i frågor som rör ditt ansvarsområde. Vid behov ska du ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt genomföra utbildningsinsatser.
När det gäller miljöarbetet vill vi att du har erfarenhet av samordning och att driva projekt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med miljöfrågor.
Egenskaper vi fäster mycket stor vikt vid är att du kan arbeta självständigt, är noggrann, serviceinriktad och ansvarstagande. Du ska även vara en god kommunikatör som bidrar till en positiv arbetsklimat.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön Tjänsten är i box E

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A298364
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla-Carin Moberg, 031-367 90 04

Facklig kontakt
Jenny Johansson Vision, 031-3679074

Företag
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Jobbnummer
1378247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning: