Registrator med hög digital mognad till stadskansliet
Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.
Här på sektorn för ledning och samordning söker vi en utvecklingsinriktad registrator med hög digital mognad. Sektorn stödjer kommunstyrelsen i dess uppdrag att leda, samordna och ha uppsikt över hela den kommunala verksamheten och i att driva på och följa upp genomförandet av kommunfullmäktiges beslut.
Tjänsten är placerad på stadskansliet som stödjer stadens myndigheter inom registratur och sekretariatsfrågor. Stadskansliet arbetar också med allmänna val, stadsarkivet, kommunjuridik, överförmyndarfrågor och driver en rad utvecklingsprojekt samt förvaltar det stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet med flera system.
Som registrator stödjer du flera av stadens myndigheter.
Dina arbetsuppgifter omfattar också systemförvaltning och support kopplat till ärende- och dokumenthanteringssystem, förtroendemannaregister med mera.
Du bidrar i hög grad till utvecklingen av digitala processer och tjänster och du medverkar vid utbildningar och informationsinsatser. I rollen har du kontakter med förtroendevalda, olika myndigheter, tjänstepersoner i staden samt allmänheten.
Vi vill att du är utbildad inom arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap eller annan lämplig utbildning. Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr myndigheters arbete med allmänna handlingar är ett krav. Några års erfarenhet från arbete som registrator, systemförvaltare, arkivarie eller motsvarande i offentlig förvaltning är önskvärt.
Du kan hantera många kontaktytor parallellt, är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig såväl skriftligen som muntligen på svenska. Du är ansvarstagande, analytisk och noggrann med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du har hög digital förmåga och är intresserad av att utveckla effektiva digitala arbetssätt. Du har kompetens och mod att fatta beslut utifrån gällande lagar och regler. Du kan vid behov arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet och du tycker om att arbeta med såväl rutinartade som mer fördjupade uppgifter. Att samarbeta, ge god service, bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig.
Vi vill att du i ansökan särskilt beskriver vilka dina drivkrafter är.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 21 februari 2023. Intervjuer kan påbörjas och tjänsten tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ersättning Månadslön enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Kontakt Avdelningschef stadskansliet
Ulrika Gunnarsson
ulrika.gunnarsson@sundbyberg.se 08-706 8086 Jobbnummer 7411309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.