Registrator Göteborg
Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator Göteborg" (publicerad 2018-05-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Örebro,
Solna eller i
hela Sverige IVO söker en registrator till Göteborg, avdelning Sydväst. Avdelningen ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten inom Västra Götalandsregionen samt Region Halland. IVO ansvarar för tillsynen av bland annat äldresjukvård, funktionshinder, individ och familjeomsorg, somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri samt kommunal hälso- och sjukvård.
Publiceringsdatum2017-10-06Om tjänstenSom registrator kommer du hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda samt hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer att klassificera och diarieföra i IVO 's elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360).
Som registrator ger du råd och stöd till övrig personal på de myndighetsövergripande avdelningarna i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar. Du ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk och avslutar och arkiverar handlingar i närarkiv. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer• Minst treårig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig förvaltning
• Mycket goda IT-kunskaper
• Goda kunskaper om lagar och föreskrifter som styr verksamhetsområdet ärende- och dokumenthantering
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har en hög serviceambition, ser vad som behöver göras och utför uppgifterna med stor noggrannhet. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)
Om IVO
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Övrig informationAnställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Placering i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänstetitel är registrator.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Ann Svensson 010-788 52 76, avdelningsregistrator Renée Thorbjörnsson 010-788 57 29 eller HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO Carina Nithander 010-788 57 62, Vårdförbundet Lisbeth Abrahamsson 010-788 52 55 och Fackförbundet ST, Azra Osmanovic, 010-788 5285.
Så ansöker duMärk din ansökan med dnr 2.6.1-34637/2017. Sista ansökningsdagen är den 30 oktober 2017.
Bifoga brev och personligt CV.
Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInspektionen för vård och omsorg
AdressInspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm
KontorsadressSOLNAVÄGEN 4
Jobbnummer 3737105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.