Registrator

Statens Energimyndighet / Administratörsjobb / Eskilstuna
2024-06-05


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Energimyndighet i Eskilstuna, Västerås, Örebro, Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Gillar du att strukturera och organisera ditt arbete? Är du serviceinriktad och bra på att skapa goda samarbeten? Då kanske detta är en tjänst som intresserar dig! Vi söker nu en registrator till enheten Information- och ärendehantering.

Tjänsten är placerad på enheten Information- och ärendehantering och här arbetar idag 12 personer inom bland annat registratur, arkiv och systemstöd. Vi behöver utöka bemanningen på vår registratur och söker dig som har aktuell erfarenhet av en roll som registrator samt ett driv och intresse av att ständigt förbättra verksamheten du arbetar i. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka arbetsformerna samt utveckla nya arbetssätt för att skapa en modern och hållbar verksamhet. Enheten tillhör avdelningen för verksamhetsutveckling och stöd och vi arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-06-05

Arbetsuppgifter
Som registrator hos oss är du ett stöd i frågor som rör informations- och ärendehantering samt arkivvård. Uppdraget är brett och vi har ett stort ansvar i att utifrån lagstiftning och informationshanteringsplan stödja övriga myndigheten i deras administration. Vi deltar i det myndighetsövergripande utvecklingsarbetet gällande registratur, informationshantering och arkivering.

I rollen som ingår bland annat att:

• hantera både digital och fysisk post
• administrera myndighetens officiella e-postlåda
• diarieföra/registrera inkommande, utgående samt upprättade handlingar
• på begäran om att få ta del av allmänna handlingar, självständigt eller i samarbete med andra anställda inom myndigheten, hantera detta
• kvalitetssäkra dokument
• värdera och bedöma information utifrån sekretessnivå
• stödja verksamheten i frågor kopplat till diarieföring, ärendehantering och arkivhantering
• enklare arkivuppgifter
• vara behjälplig att genomföra gallringsutredningar

Vi samarbetar nära vårt systemstöd, rättssekretariat och övriga på myndigheten.

Profil
Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av en roll som registrator, gärna i kombination med en eftergymnasial utbildning inom området. Du har goda kunskaper i dokument - och ärendehanteringssystem samt kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och en registratorsfunktion. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-arkiv och webbdiarium, likaså om du har erfarenhet av att hantera säkerhetsklassificerade handlingar. Har du erfarenhet från statlig myndighet ser vi också det som meriterande.

Du har goda kunskaper i Microsoft Office, inklusive teams. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift, likaså har du goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper
För att passa i rollen söker vi dig som är strukturerad med en god förmåga att hantera flera saker samtidigt. Du arbetar lika bra med rutinmässiga uppgifter som med mer komplexa ärenden. Då rollen är stödjande behöver du ha en god social förmåga med ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Du inger förtroende, är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt och har lätt för att samarbeta. Det är också viktigt att du är trygg och stabil som person, att du snabbt anpassar dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Om verksamheten
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vi bidrar med fakta, kunskap och analyser om tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar för en trygg energiförsörjning.

Vi arbetar på uppdrag av regeringen och får uppdrag via myndighetsinstruktionen och årliga regleringsbrev. I regleringsbreven står bland annat vilka mål myndigheten ska uppnå, hur mycket pengar myndigheten har till sitt förfogande och hur dessa ska fördelas mellan myndighetens olika verksamheter.

Övrig information
Tjänsten är placerad i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Denna tjänst är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning med efterföljande registerkontroll kommer att genomföras före anställning, enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.

Kontakt
För information om tjänsten, kontakta Anna Westberg, enhetschef Information- och ärendehantering, 016-544 21 49. För information om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund, 070-3789402.

Facklig kontakt
Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97

Petra Lindblom Haddad, ST, 016-542 06 56

Välkommen med din ansökan senast 2024-06-25. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr: 2024-005702.

Ersättning
Fast månadslön Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Energimyndighet (org.nr 202100-5000), http://www.energimyndigheten.se/

Arbetsplats
Energimyndigheten

Jobbnummer
8731458


Prenumerera på jobb från Statens Energimyndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Energimyndighet: