Registrator

Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm, Sollentuna, Uppsala, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Till registratorskontoret vid Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en registrator.

Registratorskontoret är en del av rättsavdelningen, som har ett övergripande ansvar för rättsliga frågor inom Åklagarmyndigheten. Avdelningen har ca 25 medarbetare. Vid avdelningen handläggs bl.a. riksåklagarens ärenden i Högsta domstolen och ärenden om utlämning och internationell rättslig hjälp. Avdelningen ansvarar även för biblioteket, internationella strategiska frågor samt för myndighetens arbetsordning och utgivningen av olika styrdokument såsom föreskrifter, allmänna råd, riktlinjer och handböcker.

Publiceringsdatum
2024-02-26

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a.

att registrera handlingar och dokument i diarieföringssystemet Platina och i systemet Cåbra
att lämna ut allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, myndigheter och media
att tillsammans med övriga registratorer, samarbeta och stötta andra avdelningar inom myndigheten i frågor som rör registrering och hantering av handlingar.
viss arkivering, posthantering och telefonförfrågningar.
Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har

gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
erfarenhet av registratorsarbete, administrativt arbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetar eller har arbetat med administration inom rättsväsendet eller om du arbetar eller har arbetat som handläggare på Åklagarmyndigheten eller Ekobrottsmyndigheten

Vi vill också att du

är noggrann och ansvarstagande
har en god förmåga att planera, prioritera och strukturera ditt arbete
är initiativrik
är självständig
har en god analytisk förmåga
är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.

Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084), http://www.aklagare.se

Arbetsplats
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret

Kontakt
Andrea Andersson, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 59 17

Jobbnummer
8495824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Huvudkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret: