Registrator
Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen
Kommunstyrelsens förvaltning ansvarar för central administration och för styrning, ledning och uppföljning av kommunens nämnder. Vidare har kommunstyrelsens förvaltning ansvar för kommunövergripande frågeställningar avseende service och administration, digitalisering, ekonomi, HR och samhällsbyggnadsfrågor.
Den administrativa sektionen har en nyckelfunktion i samarbetet mellan tjänstemannaorganisationen och de förtroendevalda. Sektionen ansvarar även för kommunens arkiv, registratur och utredningsverksamhet. Avdelningen för service och administration består av sex sektioner. Avdelningen har det kommunövergripande ansvaret för juridiska frågor och utveckling av processerna kring kommunens dokument-, nämnd- och ärendehantering.
•
Den administrativa sektionen söker en utvecklingsinriktad, engagerad och lösningsorienterad registrator.
Som registrator på kommunledningsförvaltningen arbetar du med löpande diarieföring. Du stöttar kommunens handläggare i dokument- och ärendehanteringsfrågor samt ger råd och stöd i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar - internt till kollegor såväl som externt till olika intressenter. I dina arbetsuppgifter ingår expediering av handlingar, utlämnande av allmänna handlingar, öppna och fördela inkommande post samt bedömning av olika sekretessfrågor i det löpande arbetet. Tillsammans med dina kollegor i dokumenthanteringsteamet (arkivarier och registrator) kommer du att delta i utvecklingsarbetet inom dokumenthanteringsområdet, inte minst inom ramen för införandet av olika digitala lösningar. Du kan också komma att få arbeta med att ta fram rutiner för dokument- och ärendehantering samt introducera och lära upp nya medarbetare i vårt dokumenthanteringssystem.
Du har registratorutbildning, är diplomerad registrator eller har annan likvärdig utbildning till exempel inom arkiv- och informationsvetenskap.
Vidare har du:
• Erfarenhet av arbete som registrator i offentlig verksamhet;
• Erfarenhet av arbete i moderna dokument- och ärendehanteringssystem;
• Erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar;
• Kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning; samt
• Goda IT-kunskaper.
På det personliga planet söker vi en kollega som är serviceinriktad, pragmatisk och har god samarbetsförmåga. Eftersom tjänsten ställer höga krav på personlig leverans, förutsätter vi att du är driven och har en god förmåga att självständigt prioritera och organisera ditt arbete. Vidare har du en välutvecklad kommunikationsförmåga och du kan obehindrat formulera dig korrekt och lättbegripligt i såväl tal som i skrift. Du trivs även i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
http://www.huddinge.se/formanerFacklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVaraktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-09-26ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuddinge kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF:2022:67".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)
Kontakt sektionschef
Johan Holgersson
Johan.Holgersson@huddinge.se +46853530120 Jobbnummer 7012969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.