Registrator

Nacka kommun, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Nacka
2008-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2012-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Nacka är en snabbt växande kommun som går före och prövar nya grepp inom många områden. Med närmare 85 000 invånare är Nacka den tredje största kommunen i Stockholms län, vackert belägen mellan storstad och skärgård.
I Kontaktcenter ingår verksamheterna arkiv, registratur, konsumentrådgivning, stadsbyggnadsservice och växel/ telefoni.

Publiceringsdatum
2008-09-30

Arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du i huvudsak med diarieföring i kommunens diarier.
I arbetet ingår även postöppning, bevakning av ärenden och handlingar, daglig kontakt med handläggare och medborgare samt andra i en registratortjänst förekommande uppgifter.
Nacka har hittills använt sig av ärendehanteringssystemet WINÄSS men kommer under oktober månad påbörja införandet av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystemet. Detta kommer att innebära förändringar i de dagliga rutinerna och kräva stor flexibilitet och inlärningsförmåga från personalen.
Registratur har en central roll när det gäller registrering av kommunens ärenden och handlingar, samtidigt som man har ett nära samarbete med verksamheter som sköter registreringen själv. Ytterst handlar det om att möjliggöra för medborgare att ta del av offentliga handlingar och verka för bästa möjliga hanering av ärenden och handlingar oavsett i vilken form informationen finns. En av registratorerna ska vara tjänstledig från sin placering i Kontaktcenter en tid för att arbeta med andra uppgifter och därför behöver vi förstärkning omgående och tom 31/12-2009.

Kvalifikationer
Du ska vara serviceinriktad, kvalitetsmedveten och arbeta med en hög grad av noggrannhet. Du måste vara vetgirig och flexibel samt ha lätt för att samarbeta med andra. Att vara omdömesgill och stresstålig är en förutsättning. Vidare förutsätts Du ta ett stort egenansvar för ditt eget och gruppens arbete och prestation. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, och kunna hantera frågor på engelska. Hög it-mognad är en förutsättning för arbetet. Relevant utbildning på högskolenivå och/eller erfarenhet av diarieföring är meriterande, liksom förtrogenhet med de lagar och författningar som rör området.

Arbetstider och omfattning
Allmän visstidsanställning, tillträde: snarst - 2009-12-31

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-15
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sabina Gunnartz, 08-7189265, 070-4319265, sabina.gunnartz@nacka.se

Företag
Nacka kommun, Kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka

Jobbnummer
322599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: