Registrator
Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2014-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2019-08-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för diarium och arkiv vid Länsstyrelsen Stockholm, innefattar funktionerna registratur och arkiv. Enhetens uppdrag är bland annat att ständigt förbättra kundservicen. Samtliga medarbetare vid enheten deltar i utvecklingen av verksamheten, vilket innebär möjligheter att påverka utformningen av såväl rutiner som kvaliteter i kundbemötandet. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt hundra medarbetare och är myndighetens största avdelning.
Publiceringsdatum2014-10-09Dina arbetsuppgifterSom registrator ges du möjlighet att använda och utveckla din administrativa förmåga i samband med att du arbetar med registrering, diarieföring, aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden. Du kommer att ha mycket kontakt med verksamheterna inom Länsstyrelsen i ditt arbete genom att verka som stöd i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt allmänheten vid utlämnande av allmän handling.
KvalifikationerDu ska ha;
• minst gymnasieutbildning
• erfarenhet av att arbeta som registrator
• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likvärdiga ärende- och dokumenthanteringssystem
• förståelse för offentlig verksamhet och dess flöden av ärenden
• kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• god kompetens i Windows Officepaket
Du ska vara;
• Öppen för olika arbetssätt
• Serviceinriktad, effektiv, strukturerad och noggrann
Det är meriterande med erfarenhet av tidigare arbete med digitalisering av allmänna handlingar. Vidare är det meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i dokumenthantering till exempel för registratorer och arkivarier eller motsvarande. Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper, särskilt i något av de nationella minoritetsspråken, samt erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat ett år
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 36069-2014
Sista dag att ansöka är 2014-10-23
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBarbro Rohdin, Enhetschef 010-223 15 29
Therese Jernberg, Huvudregistrator 010-223 13 82
Åke Lente, ST 010-223 14 28
Susanne Mellberg, SACO 010-223 15 29
FöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
104 22, Stockholm
10422 .
Kontorsadress104 22, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2024919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.