Registrator
Pensionsmyndigheten Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Stockholm i Stockholm,
Söderhamn,
Halmstad eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten söker registrator
Verksamhetsstödsstaben ansvarar för myndighetens stödverksamhet inom områdena arkiv- och dokumenthantering inkl. registratur, inköp samt lokalförsörjning. Staben är även beställare av internservicetjänster från extern leverantör.
Arkiv- och dokumenthanteringsfunktionen har ansvar för arkiv- och dokumenthantering samt registratur på Pensionsmyndigheten. Funktionen styr hantering och gallring av allmänna handlingar samt ansvarar för att redovisa myndighetens arkiv.
Registraturen ansvarar för att registrering av allmänna handlingar sker i myndighetens diarium ärendehanteringssystemet W3D3 samt för att tillhandahålla systemspecialistkompetens vid förvaltning av ärendehanteringssystemet. Registraturen ger också stöd och support inom sitt verksamhetsområde till övriga verksamheten samt utbildning i W3D3.
Publiceringsdatum2011-04-27Dina arbetsuppgifterVerksamhetsstödsstaben söker nu en registrator till arkiv- och dokumenthanteringsfunktionen som ska samarbeta med vår huvudregistrator.
Arbetet som registrator innebär att du registrerar ärenden och allmänna handlingar enligt offentlighets- och sekretesslagen i ärendehanteringssystemet W3D3. Du kommer även att arbeta med uppgifter såsom postöppning och administration av fullmakter för viss postöppning, hantering av myndighetens officiella e-postadress, skanning av vissa handlingar samt arkivering respektive gallring av akter till diarieförda ärenden.
Arbetet innebär också att du ger stöd och support till anställda och svarar på frågor från allmänheten. I tjänsten behöver du snabbt kunna sätta dig in i och skapa dig en förståelse av vilken handlings- eller ärendetillhörighet en handling har, för att kunna registrera den på rätt sätt.
Erfarenhet och utbildningFör tjänsten krävs att du har:
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning
• Goda kunskaper om offentlighetsprincipen och annan lagstiftning som styr registrering
• God datorvana
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthantering
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem som W3D3 eller motsvarande
• God kännedom om stadsförvaltningen
• Registratorsutbildning
Dina egenskaperDu ska ha god samarbetsförmåga och servicekänsla samt vara lyhörd. Du är bra på att ta egna initiativ, har god omdömesförmåga och förmåga att göra egna prioriteringar. Du är analytisk, noggrann och strukturerad och inte rädd för utmaningar. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationDå anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.
För mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse. För mer information om tjänsten kontakta stabschefen Mia Björk på tel. 010-454 22 75.
Fackliga representanter är Pierre Henhammar, Saco, 010-454 23 69 och Luis Alberto Benitez, ST, 010 454-33 01
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterDin ansökan vill vi ha senast den 26 maj.
Ange diarienummer PSL 2011-44 i din ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-26
Du ansöker tjänsten via Pensionsmyndighetens hemsida
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-44
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMia Björk, Chef för verksamhetsstöd, 010-454 22 75
FöretagPensionsmyndigheten Stockholm
AdressPensionsmyndigheten Stockholm
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Stockholm
Jobbnummer 915275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.