Registrator - specialist med fokus på verksamhetsstöd
Lunds Universitet / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund,
Malmö,
Höör,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Avdelningen Dokumenthantering är en specialistverksamhet inom universitetets gemensamma administration och har uppdraget att ge professionellt stöd till utbildning och forskning, rapportera till staten och andra myndigheter samt stödja och följa upp regelefterlevnad.
Inom avdelningen arbetar registratorer, arkivarier och systemförvaltare för att ge bästa stöd till verksamheten i dokumenthanteringsfrågor.
Vi söker nu en registrator som vill vara med och utveckla det stödjande uppdraget i en spännande och mångfacetterad myndighet.
Publiceringsdatum2023-03-15Dina arbetsuppgifterSom registrator inom central registratur har du en stödjande roll inom Lunds universitet. Arbetet innefattar dagligt löpande registratorsarbete såsom postöppning, hantering av inkommande handlingar och diarieföring i universitetets dokumenthanteringssystem W3D3.
En viktig del i det stödjande uppdraget innefattar kommunikation med såväl interna som externa frågeställare, huvudsakligen via telefon och e-post. Du ska som specialist kunna ge råd och handledning i diarieföring och dokumenthantering till hela Lunds universitet och har även uppdraget att utforma och genomföra utbildningar samt, tillsammans med arkivarie, uppdatera universitetets dokumenthanteringsplan.
I tjänsten ingår att arbeta med kvalitetssäkring och utveckling av diarieföringen i dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 samt att tillsammans med avdelningens andra registrator regelbundet arrangera nätverksmöten för registratorer inom Lunds universitet. I tjänsten ingår även att utarbeta texter och underlag i utbildningssyfte samt ta fram underlag och svar i universitetets årliga återrapportering till Justitiekanslern. Central registratur har två registratorstjänster, varav den ena även är systemadministratör.
Tjänstgöringen följer myndighetskravet på öppethållande och innefattar arbete på s.k. klämdagar.
Du ska ha/vara:
- lägst gymnasieutbildning
- lång och bred erfarenhet av arbete som registrator från de senaste 3 åren
- erfarenhet av arbete inom statlig sektor
- goda kunskaper om hantering av allmänna handlingar
- datorvana (Officepaketet)
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- vara serviceinriktad, självgående, strukturerad och ha mycket god samarbetsförmåga
Det är meriterande om du har/är:
- akademisk utbildning och/eller examen inom relevant område
- erfarenhet av att ordna och hålla kurser/utbildningar
- utbildning inom för området relevant lagstiftning
- erfarenhet av arbete i W3D3
- initiativtagande
Övrig informationStor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2023/761".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)
Arbetsplats Sektionen Juridik och dokumenthantering
Kontakt Åsa Berglund, sektionschef
+46462221671 Jobbnummer 7550574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.