Regionsansvarig säljare region syd
Platsa AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Platsa AB i Malmö,
Falkenberg,
Växjö,
Kungsbacka,
Borås eller i
hela Sverige Har du gedigen erfarenhet som resultatinriktad säljare inom B2B och drivs av att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer? Söker du dessutom en nyckelposition där du är med och driver fortsatta utvecklingen framåt för en ökad tillväxt och lönsamhet?Nu söker vi dig som vill vara med på en fantastiskt spännande resa och etablera Intergate i region syd. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker.
Om Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor finns i Stenungsund utanför Göteborg och vi har också en filial i Stockholm. Vi växer och är redo att ta ytterligare kliv framåt och etablera oss i region syd. För att den resan ska vara genomförbar behöver vi stärka upp med en regionsansvarig säljare som är med och bygger upp och utvecklar regionen.
Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.
Regionansvarig säljare Intergate
Rollen som regionsansvarig säljare innebär att du kommer introducera, etablera och utveckla vårt erbjudande i region syd, med utgångspunkt i Skåne. Du kommer aktivt arbeta för att utveckla och bygga upp regionen utifrån den högt hållna kvalitetsstandard vi har på Intergate. Du kommer arbeta proaktivt med både befintliga och potentiella kunder genom telefon och mejl, men också på plats ute på fält. Du kommer självständigt att planera, strukturera, genomföra och följa upp kundbesök löpande. Inledningsvis kommer du vara ensam säljare i region syd, men på sikt kommer regionen växa vilket innebär att coachande och inspirerande ledarskap blir en viktig del i rollen. Sammanfattningsvis innebär tjänsten:
• Skapa, vårda och utveckla affärsrelationer
• Identifiera och förstå kundens behov och ta fram relevanta lösningar
• Kundkontakt genom olika kanaler
• Inspirera, motivera och leda regionen mot gemensamma mål
Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid med utgångspunkt Skåne, där ca 50% utgörs av arbete på fält. I tjänsten förekommer resor med övernattningar (i snitt några gånger per månad). Du kommer initialt att utgå hemifrån och rapporterar till vår VD/Försäljningschef.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett stimulerande säljarbete där du får möjlighet att vara med att forma och utveckla region öst till nästa nivå, i en roll med mycket frihet under ansvar. Vi värdesätter vår personal som vår viktigaste resurs och erbjuder löpande kompetensutveckling för att hela tiden ge bästa möjliga förutsättningar för dig och din utveckling hos oss. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag och tjänstebil.
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för relationsskapande försäljning, drivs av högt uppsatta mål och trivs i en ansvarsfull och ledande roll. Du har gedigen erfarenhet av B2B inom närliggande område och har ett genuint tekniskt intresse. Du är trygg i dig själv och motiveras av att inspirera, motivera och coacha dina kollegor i regionen för att tillsammans arbeta mot gemensamma mål. Som person är du en riktig lagspelare och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper, samtidigt som du är ödmjuk för att också kunna lyssna in andras tankar och idéer. Du är proaktiv i ditt arbetssätt, har lätt för att ta initiativ och är en riktig "doer". Du har hög social kompetens och trivs med många kontaktytor och att fungera rådgivande ut mot kund. Du förstår vikten av ordning och reda och att alltid arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt för bästa möjliga kvalitet. Dessutom värdesätter du, precis som vi, en positiv och härlig gemenskap och är självklart med och bidrar till den!
Publiceringsdatum2022-06-28Kvalifikationer• Flerårig erfarenhet som utesäljare inom närliggande bransch
• Erfarenhet av CRM-system
• Goda kunskaper i office-paketet
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
Meriterande
• Relevant utbildning
• Erfarenhet av ledarskap inom sälj
Välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2022-08-15
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänst: Heltid
Ort: Skåne
Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:
Evelina Löfberg, civ. ek,
evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlatsa AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Platsa AB (org.nr 556952-8846),
http://www.platsa.se Arbetsplats Platsa
Kontakt Evelina Löfberg
evelina.lofberg@platsa.se 0733-28 18 60 Jobbnummer 6781808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.