Redovisningskonsult med digitalt fokus

Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2024-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningskonsult med digitalt fokus" (publicerad 2024-02-23) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hero söker nu för kunds räkning en redovisningskonsult för initialt ett sexmånaders uppdrag.

Är du en skicklig redovisningsekonom med en passion för att modernisera och effektivisera processer? Då kan du vara precis den vi letar efter! Vi söker efter dig som är utvecklingsorienterad till din natur och som kan ta ledningen i att digitalisera vår kunds redovisningsflöden. Du behöver inte älska idrott men i detta fall är det garanterat ett plus!

Vår kund, ett välkänt bolag, tror på att kombinera traditionell expertis med modern teknik för att skapa bästa möjliga resultat. De är dedikerade till att erbjuda deras kunder och partners högkvalitativa tjänster och söker ständigt efter nya sätt att förbättra och optimera sina processer.

Publiceringsdatum
2024-02-16

Om tjänsten
Som interim Redovisningsekonom och Digitaliseringsansvarig kommer du att ha en central roll i deras ekonomiavdelning, tätt samarbete med CFO. Du kommer att ansvara för att säkerställa att vår kunds redovisningsprocesser är effektiva, noggranna och i linje med de senaste branschstandarderna. Utöver detta kommer du också att leda arbetet med att digitalisera flöden, vilket innebär att implementera och utveckla system och verktyg för att automatisera och förenkla arbetsprocesser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet från redovisning.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i organisationer där du behövt vara proaktiv och fått tagit egna initiativ.

Som person ser vi att du är lösningsorienterad, kommunikativ och prestigelös. Du räds inte för att ta dig an nya utmaningar och gör det yttersta för att leverera bästa möjliga resultat.

• Har en gedigen erfarenhet av redovisning och ekonomisk rapportering

• Besitter starka kunskaper inom digitalisering och processautomation

• Är van vid att arbeta med olika redovisningssystem och mjukvaror

• Har en proaktiv inställning och är van vid att driva förändringar och projekt framåt

• Trivs med att arbeta både självständigt och i team

Omfattning, arbetstider och tillträde

Anställningen är på konsultbasis och du utgår från vår kunds kontor i centralt i södra delen av Stockholms City. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Tillträde för rollen är omgående.

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att bli anställd av Hero. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Johan Iggbom
johan.iggbom@hero.se
0701544361

Jobbnummer
8475391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: