Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consult

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2022-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consult" (publicerad 2022-04-25) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-24

Om tjänsten
På Klara Consulting skapar vi effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi vill erbjuda kunden kompetent rådgivning av bästa kvalitet i avancerade och komplexa frågor inom redovisning och lön. Som medarbetare erbjuds du goda förmåner och kommer att vara en del av hela Klara Consulting-koncernen med cirka 160 medarbetare. Kontoret är beläget i centrala Stockholm och stämningen här präglas av en ungdomlig miljö där ansvar och kunskap ligger i fokus. Här jobbar vi nära varandra vilket medför att vi har en stark gemenskap. Klara Consulting är i en expansiv tillväxtfas där vi behöver stärka upp våra team med nya medarbetare. Just nu söker vi en redovisningskonsult som vill jobba inom leverantörsreskontra.

Rollen innebär en hög servicegrad gentemot våra kunder och det medför ett ansvar i att agera professionellt och lyhört. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar i att leverera hög kvalitet till kunden samtidigt som du gillar att arbeta självledande. Självklart jobbar vi som ett team i våra uppdrag och löser problem tillsammans när det behövs. Vi ser gärna att du tilltalas av ansvaret och arbetsuppgifterna i den här rollen och har en ambition att prestera i den i flertalet år framåt och höja kvaliteten på vår leverans ytterligare!

Välkommen att ta chansen till att bli en del av vår gemenskap!

Dina arbetsuppgifter
Du välkomnas till ett sammansvetsat team på nio personer som har sin inriktning på konsultering gentemot tjänstebolag. I rollen ansvarar du för att stötta dina kollegor med redovisningsuppgifter kopplat till leverantörsreskontra. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och kommer även att ha kontakt med kunderna i våra uppdrag. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra hos oss.

Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:

• Hantering av fakturaflöde
• Hantering av påminnelser och inkassokrav
• Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontra
• Hantering av mail och post
• Hantering och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
• Svara i växel och se till att koppla samtalen till efterfrågade personer
• Ansvara för bokning av revisorsinlogg i Fortnox
• Bistå med administration i Fortnox kopplat till leverantörsprocessen
• Arbeta aktivt för att digitalisera vår process och omvandla så mycket inkommande material som möjligt till digital form

Bakgrund

Vi söker dig som:

Har eftergymnasial utbildning alternativt 2 års arbetslivserfarenhet inom redovisning

Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

• Arbetat i Fortnox eller Xledger
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke

Du som person:

Vi ser gärna att du är en prestigelös och flexibel person som gillar att ta dig an administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi. Du föredrar att arbeta på ett strukturerat vis och du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs med god kvalitet. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta professionellt i kontakten med företagets kunder. Vi vill gärna att du ser en långsiktighet i rollen!

Praktisk information

Start: Våren 2022

Placering: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltidstjänst

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Om företaget
Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning med proavställning som start

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
6276247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: