Redovisningskonsult hos Procura ekonomi och lönekonsulter
Framtiden i Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du redovisningskonsult med minst 2 års erfarenhet? Vill du bli del av ett prestigelöst team som präglas av delaktighet, glädje och engagemang? Nu söker vi dig som arbetat som redovisningsekonom och som vill ta nästa steg!
Publiceringsdatum2023-11-13ArbetsuppgifterI rollen som redovisningskonsult kommer du arbeta med redovisning och bokslut åt flera av företagets kunder som finns i alla branscher. De flesta kunderna är inom bygg, fastighet och hälsosektorn. Du kommer få arbeta med allt ifrån bokslut, årsredovisningar, bokföring, löner och skatteuträkningar. Även om du kommer arbeta som redovisningskonsult så kommer du att sitta in-house men det kan självklart förekomma möten ute hos kund. I rollen kommer du ha löpande kontakt med byråns kunder vilket ställer höga krav på social kompetens och servicekänsla. Uppdragen som kommer in kan variera i storlek och längd men det vanligaste är att ett uppdrag kräver ett visst antal timmar i veckan eller några timmar per månad. Som redovisningskonsult hos Procura kommer du få goda möjligheter att utvecklas i din karriär.
OM ARBETSPLATSEN
Procura Ekonomi & lönekonsulter AB är ett företag som erbjuder komplett affärsservice för små och medelstora företag i Göteborg med omnejd. Vi har lång erfarenhet och spetskompetens inom ekonomi, lönehantering, skattefrågor, företagsanalys, bolagsbildningar och ekonomisk rådgivning. Vi arbetar med personligt engagemang och genuint intresse för våra kunders verksamhet och framgång. Vi hjälper dig att effektivisera dina rutiner och affärssystem för ökad lönsamhet
DIN PROFIL
För att passa i rollen behöver du ha en hög social kompetens. Du trivs med att prata med människor och känner dig trygg i sociala situationer. Som person är du en lagspelare och beredd att hjälpa till där det behövs. För att trivas i rollen är det av stor vikt att du har arbetat inom serviceyrket och är van med att hantera många olika typer av människor samt både nöjda och missnöjda kunder. Du har framförallt erfarenhet av redovisning och varit med om ett och annat bokslut och är generellt införstådd med vad det innebär. Företaget arbetar i Fortknox och Visma så det är en stor fördel om du har arbetat i dessa system tidigare.
Skallkrav:
Arbetslivserfarenhet inom diverse serviceyrke
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Svenska och Engelska i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom/ekonomiassistent eller likvärdigt
Meriterande:
Erfarenhet inom bygg/fastighets/restaurangbranschen
OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att först vara anställd av Framtiden för att sedan
VILLKOR
Start: Jan/februari.
Omfattning: Heltid
Ort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan!
För frågor gällande tjänsten kan ni kontakta ansvarig rekryterare på
lina.lindroth@framtiden.com. Observera att ansökningar inte behandlas via mail utan endast via formuläret på hemsidan.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_48476_JOB".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142),
http://www.framtiden.com Arbetsplats Framtiden AB
Kontakt Lina Lindroth
lina.lindroth@framtiden.com Jobbnummer 8255554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.