Redovisningsekonom till långt uppdrag
Avanzera Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår kund är ett modernt företag som producerar drivmedel som vi säljer till både privatkunder och företagskunder via stationsnät, till industri- och marinkunder via direktförsäljning samt till andra oljebolag.
Till avdelningen Cash Management team Supply Ledger söker vi nu en redovisningskunnig konsult med sinne för processer för tillträde enligt överenskommelse. Cash Management är den del av företaget som har hand om Leverantörsreskontra, delar av Kundreskontra, Kortreskontra, kassa/bank samt likviditetsplanering. Arbetet är mycket varierat, med några relativt enkla arbetsuppgifter, men även sådant som kräver erfarenhet, egna initiativ, strukturering och problemlösning. Allt för att skapa en effektiv hantering som helhetsperspektiv.
Detta är ett konsultuppdrag på lång tid med start så snart som möjligt. Som konsult hos Avanzera Bemanning har du fast månadslön och betald semester.
Publiceringsdatum2016-10-06Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter är daglig transaktionshantering av likvidkonton, registrering av leverantörsfakturor samt att dessa betalas inom angiven tidsram, matcha produktfakturor mot inköpsorder, bokning av kundinbetalningar, viss filhantering, daglig avstämning av balanskonton och bokslutsarbete. Stundtals har vi snäva tidsramar som kräver tålamod och noggrannhet.
Huvudsaklig målsättning är att ansvara för posterna i reskontrorna och att likvidkonton är korrekt bokade.
BakgrundVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person bör du som söker vara noggrann och strukturerad för att leverera snabbt med hög kvalitet. Du ska vara positiv, flexibel och gilla att ta egna initiativ då det periodvis kommer vara mycket att göra. Det ställs krav på mycket självständigt arbete där du driver frågor och utmaningar mot leverantörer, kunder och internt inom koncernen. Du är dessutom serviceinriktad och prestigelös i kontakten med såväl interna som externa kontakter.
Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa logistiska flöden samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra mot gemensamma mål och är då inte rädd att hugga tag i återkommande arbetsuppgifter som måste lösas.
Du som söker ska ha utbildning på lägst högskoleexamen med inriktning mot ekonomi/redovisning eller motsvarande utbildning samt erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Excel och ha erfarenhet av avstämningar av balanskonton samt kunna uttrycka dig på engelska i både tal och skrift. Har du erfarenhet av Microsoft AX Dynamics och/eller IBS Enterprise är det ett plus.
Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan snarast.
Placering: Tjänsten är placerad på kontoret Sundbyberg/Stockholm
Tillträde: enligt överenskommelse
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 804
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Stenfeldt 08-545 28 306
Camilla Jonsson 08-545 28 304
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3089398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.