Redovisningsekonom till internationellt bolag
Magna AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2017-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till internationellt bolag" (publicerad 2017-06-01) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsekonom till kunds Shared Service inom Ekonomi och Finans. Här kommer du i ett team leverera redovisning och finanstjänster internt i bolaget.
Arbetsuppgifter innefattar:
Löpande
• avstämning och rapportering av interna mellanhavanden
• skatterelaterade kontroller
• skapa stående bokningar och registrering av bokföringsordrar
• dokumentation och kontoavstämningar.
• beräkning, bokning, rapportering och deklaration av inkomstskatt.
• momskontroller och momsdeklarationer
• punktskatter och elrelaterad bokföring
Rapportering och bokslut
• årsredovisningar
• redovisning och rapportering görs i SAP och Cognos.
Arbetets omfattning:
Heltid
Start: Så snart som möjligt
Slut: 2018-02-28, med möjlighet till förlängning.
Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Magna, men arbeta ute hos kundens huvudkontor i Solna.
Kundföretaget
Kunden är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.
Din profil
Kompetenskrav
Krav
• Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Erfarenhet av bokslutsrapportering, inkomstskatt och årsredovisningar
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i stora företag inom Shared Service
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har stark drivkraft, ett stort engagemang och god förmåga att samarbeta. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och innehar en utpräglad servicekänsla.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Henriksen på
emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-05-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 7461
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Henriksen
emma.henriksen@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
Jobbnummer 3512602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.