Redovisningsekonom till internationellt bolag
Poolia Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2011-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till internationellt bolag" (publicerad 2015-04-16) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi
Presentation
För konsultuppdrag till ett internationellt bolag beläget i norrort söker vi nu en redovisningsekonom. Denna tjänst erbjuder mycket goda möjligheter till utveckling och företaget har kontor nära kommunikationer. Uppdraget som är på heltid kommer att starta snarast.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2011-11-01Dina arbetsuppgifterI rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisning och rapportering för ett av de skandinaviska länderna.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• månadsbokslut och konsolidering
• rapportering till moderbolaget i München
• uppföljning och analys
• statistikbearbetning och rapportering till lokal bank- och kredittillsynsmyndighet
• delaktighet i det dagliga redovisningsarbetet med löpande bokföring och avstämningar
• momsredovisning och skattedeklarationer
• likviditetsplanering och likviditetsanalys.
Vidare kommer du att vara backup för övriga i redovisningsteamet.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande några års erfarenhet av självständigt redovisnings- och bokslutsarbete. Du har mycket goda datakunskaper och är bra på Officepaketet, främst Excel, samt något ekonomisystem. Du är också duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Har du kunskaper i Visma är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad, noggrann och ansvarstagande person med förmåga och vilja att bidra till utvecklingsarbete för att förbättra flöden och processer. Du är också du lyhörd och har god initiativförmåga samt klarar av att arbeta under stundtals hög arbetsbelastning. Vidare är du självständig och ditt arbete präglas av flexibilitet och service.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.
Poolia presenterar "Historiska felrekryteringar". Besök blank> poolia.se.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 29587
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Ekonomi
AdressPoolia Ekonomi
Jobbnummer 1068491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.