Redovisningsekonom till internationellt bolag - 3 månader

Academic Work Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2024-12-03


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Är du en erfaren redovisningsekonom med vana att hantera flöden i flera valutor? Vill du arbeta i en flexibel arbetsmiljö med engagerade kollegor och utmanande arbetsuppgifter? Då kan detta vara rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en redovisningsekonom som kan täcka upp för en medarbetare som är tjänstledig under tre månader, med start den 7 januari 2024. Under den första perioden kommer du att få en grundlig introduktion tillsammans med personen du ersätter. I rollen kommer du att ansvara för löpande redovisning för två av vår kunds bolag - ett i Sverige och ett i Finland.

Du blir en del av ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med redovisning för andra bolag i koncernen. Trots att mycket av arbetet är självständigt finns alltid stöd och uppbackning från teamet vid behov.
Tjänsten är på heltid (37,5 timmar per vecka) och avser ett tidsbegränsat uppdrag på cirka tre månader, med eventuell möjlighet till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd som konsult hos oss på Academic Work. Mer om kunden får du reda på i ett nästa steg.

Du erbjuds
• Flexibla arbetstider: 8.00-16.30 (7,5 timmar/dag med lunch kl. 12-13).
• Hybridarbete: 3 dagar i veckan på kontoret och 2 dagar hemma.
• En familjär arbetsmiljö med låg personalomsättning och engagerade kollegor. De har högt i tak och gemensamma aktiviteter som bland annat torsdagsfrukostar.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-12-03

Dina arbetsuppgifter
Arbetet sker i Visma Business och system som Medius och Capture. Excel används också dagligen.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

• Löpande redovisning i svenska och finska bolag.
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra i olika valutor.
• Inbetalningar, kravhantering samt betalningar och efterföljande arbete.
• Avräkning och bokning i netting system inom koncernen, med transaktioner i bland annat Belgien och Singapore.
• Stöd i månadsbokslut samt framtagning av underlag inför årsbokslut.

VI SÖKER DIG SOM
• Har flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna med inslag av internationella flöden och valutor.
• Har goda systemkunskaper och känner dig bekväm i Excel.
• Är självgående, ansvarstagande och noggrann.
• Har goda kunskaper i engelska, särskilt skriftligt, samt obehindrad i svenska - detta krävs för det dagliga arbetet.
• Är prestigelös och trivs i en arbetsmiljö där samarbete och självständighet går hand i hand.

Det är meriterande om du har
• Arbetat i systemen Visma Business, Medius och/eller Capture

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Ordningsam
• Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15108897".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9042435

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: