Redovisningsekonom Till Internationell Koncern
Clienta Management Consulting Handelsbolag / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clienta Management Consulting Handelsbolag i Helsingborg,
Landskrona,
Eslöv,
Lomma,
Lund eller i
hela Sverige Som redovisningsekonom får du en central roll och du kommer att ansvara för Accounts Payable för 5 legala bolag. Utöver fakturahantering kommer du att ansvara för moms- och intrastatredovisning för en del av våra länder. I rollen ingår även kostnadskontroll och medverkan i bokslutsarbetet avseende avstämningar, analyser och uppföljningar. Du rapporterar till bolagets CFO och har ytterligare fyra kollegor på Finansavdelningen som du samarbetar tätt med. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Hantering av leverantörsfakturor; ankomstregistrering, attestuppföljning, kontering
• Kostnadskontroll
• Delaktighet i månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
• Kontoavstämningar
• Momsredovisning och rapportering för Sverige och Finland
• Rapportering av periodisk sammanställning för Sverige och Finland
• Intrastatredovisning och rapportering för Sverige och Finland
• Aktivt delta i utveckling av processer och system
Vi söker dig som är högskoleekonom eller motsvarande, helst med redovisningsinriktning, samt har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och att arbeta med stort eget ansvar. För att klara arbetet krävs också mycket goda kunskaper i större affärssystem som exempelvis SAP, Movex eller E1 samt stor vana av att arbeta i Excel och på engelska.
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom ska du vara ansvarstagande, van vid att arbeta självständigt och att möta deadlines. Vidare är du analytisk, noggrann, snabb och effektiv. Vi värdesätter också att du har lätt för att samarbeta och kommunicera samt att du är positiv och grundglad.
För uppdragsgivares räkning söker vi nu en medarbetare till Finansavdelningen. Bolaget är världsledande inom sin bransch och moderbolaget är noterat på New York börsen. Det är en fast deltidstjänst på 75%-80% med start snarast möjligt.
Kontoret är beläget i centrala Helsingborg och företagskulturen präglas av engagemang, laganda, prestigelöshet och professionalism. Bolaget månar mycket om kombinationen arbetsglädje och resultatfokus.
Varaktighet, arbetstid
Befattningen är på bolagets huvudkontor i centrala Helsingborg och är en deltidstjänst om ca 75%-80%. 60%-80%
Publiceringsdatum2018-11-12Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
FöretagCLIENTA MANAGEMENT CONSULTING HANDELSBOLAG
AdressCLIENTA MANAGEMENT CONSULTING HANDELSBOLAG
VIRVELVINDSVÄGEN 4 I
22227 LUND
KontorsadressÖstra Mårtensgatan 19
Jobbnummer 4452626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.