Redovisningsekonom till ABG Sundal Collier

Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-08-17

Företaget
ABG Sundal Collier är en nordisk investmentbank som tillhandahåller högkvalitativ och oberoende rådgivning. De erbjuder ingående marknadskunskap, gedigen erfarenhet på transaktionsmarknaden samt ett brett nätverk bland företag och investerare. De möjliggör för bolag och kapital att växa och utvecklas. Bolaget är noterat på Oslo Børs. De erbjuder en mycket god arbetsmiljö och har sitt kontor ovanför Gallerian i Stockholm. Idag arbetar cirka 120 personer i Stockholm. Bolaget har även kontor i Norge, Danmark, England, Tyskland och USA. Läs gärna mer på abgsc.com.

Om rollen

ABG Sundal Collier söker dig som vill utvecklas inom redovisning och som vill vara med på en långsiktig resa. I rollen kommer du att ansvara för löpande redovisning, bokföring, fakturering samt bokslutsarbete. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta

• Kostnadsredovisning - boka kostnader på avdelningar, momskoder
• Leverantörsreskontra - skicka in fakturor till systemet, både från mejl och scanna
• Fakturering och uppföljning med påminnelser etc
• Utläggsredovisning - hantera ett digitalt system
• In- och utbetalningar
• Periodiseringar - görs vid bokning av kostnader
• Projektredovisning
• Dagliga bokföringshändelser - mellanhavanden, diverse
• Avstämningar av aktuella konton
• Vara behjälplig vid månad och årsbokslut
• Vara till hands för andra på ekonomiavdelningen

Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta redovisning för sju mindre bolag i mindre omfattning av ovanstående arbetsuppgifter. Du kommer periodvis att avlasta koncernen och få nya utmaningar även från de norska och danska kollegorna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, alternativt att du kommer från en bredare roll som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Du är van vid att ta ansvar och arbeta självständigt med den löpande bokföringen samt varit delaktig i bokslutsarbete.

Vidare önskar vi att du

• Har god systemvana
• Har goda kunskaper i Excel
• Har goda kunskaper i Officepaketet
• Är strukturerad, noggrann, lojal och stresstålig
• Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av Xledger

Som person är du prestigelös och kan vara behjälplig där det behövs. Bolaget lägger stor vikt vid att personen är av hållbar karaktär det vill säga någon som söker en långsiktig arbetsplats och tycker att det är roligt att arbeta med dessa typ av arbetsuppgifter. För att du ska trivas hos ABG Sundal Collier är det viktigt att du är ansvarsfull och uppskattar att arbeta självständigt i en lugn arbetsmiljö.

Tillträde och omfattning

Bolaget sitter i nya lokaler ovanför Gallerian i Stockholm. Tjänsten är heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider måndag till fredag och de anställda arbetar från kontoret i så stor utsträckning som möjligt. Bolaget erbjuder goda förmåner och generöst friskvårdsbidrag. Detta är en direktrekrytering där du anställs direkt hos ABG Sundal Collier.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Jobbnummer
5905580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: