Redovisningsekonom, Stockholm

Shaya Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 24 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

I detta uppdrag kommer du att jobba med hanteringen av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar. Ingen dag är den andra lik och du kommer ställas inför nya utmaningar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Högskoleutbildning inom ekonomi alt eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Arbetslivserfarenhet minst 5 år inom redovisningsekonomi.
• Minst 2 års erfarenhet av Excel
• Har arbetat med att skapa rapporter i affärssystemet UNIT4 (tidigare UBW/Agresso) i minst 2 år
• Har i minst 2 år varit delaktig i månads- kvartals och årsbokslut med uppgifter såsom ex. upprättande och inläsning av bokföringsorder, rättningar och utredningar.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst två års erfarenhet från statlig verksamhet.
• Minst ett års erfarenhet av utvecklingsarbete
• Minst två års erfarenhet av rapportering av månads- kvartals och årsbokslut

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta analytiskt

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 24 mån

Publiceringsdatum
2021-11-23

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6127958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: