Redovisningsekonom sökes till Cparta, rekrytering.

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Nu söker vi en redovisningsekonom för en tillsvidareanställning hos vår kund Cparta Cyber Defense vars vision är att skydda din och min digitala integritet!

Cparta har en långsiktig vision att skydda oss från dataintrång och attacker som påverkar vår vardag samt Sverige som helhet. Cparta är cirka 60 anställda med varierande bakgrund från näringslivet och olika myndigheter, som alla brinner för samma vision. Cparta löser komplexa problem som har stor betydelse och påverkan på samhället och vår vardag.

Cparta har sitt kontor i centrala Stockholm. Möjlighet att arbeta remote finns när uppgifterna tillåter det. Periodvis ser man närvaro på kontoret som mest lämplig. Cparta erbjuder en flexibel arbetsplats med mycket trevlig atmosfär och ett mycket starkt förmånspaket.

Publiceringsdatum
2024-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom säkerställer du att företagets transaktioner gentemot kund och leverantör sköts klanderfritt samt förbereder och administrerar företagets löner. Arbetet ligger till grund för ett korrekt kassaflöde och är i förlängningen underlag för styrelsebeslut.

Du rapporterar till Head of Shared Services men arbetar mycket nära ekonomiansvarig och företagets COO.

Ansvarsområden;

Reskontra

• Administration av inkommande fakturor
• Kontering av lev.fakturor och utslussning till rätt attestflöde.
• Administrera Eurocard-fakturor inkl. kvittoredovisning
• Skapa leverantörsbetalningar
• Bokföra utbetalningar
• Hantera betalningspåminnelser
• Skapa kundfakturor utifrån underlag
• Bokföra inbetalningar

Ersättning
• Ansvara över kvittoredovisning
• Förbereda och skapa månatliga lönekörningar

Redovisning/Bokslut

• Ansvara för löpande bokföring
• Månatliga avstämningar av balanskonton
• Månatliga periodiseringar
• Månatliga avskrivningar

Övrig information
• Avtalshantering/arkivering

Bakgrund
För att trivas i rollen som redovisningsekonom bör du ha;

• Mycket goda kunskaper inom redovisning
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Mycket goda kunskaper i att arbeta med balans och resultaträkning
• Goda kunskaper inom skatter, deklarationer och bokslut
• God förmåga att kommunicera och presentera nyckeltal
• Förmåga att utveckla och förbättra ekonomifunktionen

Varmt välkommen med din ansökan och ring gärna om du har frågor.
/Helena Elvin 0733-818981

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1671".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Helena Elvin Guillemain
helena.elvin@avanzera.se
08-545 28 305

Jobbnummer
8608299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: