Redovisningsekonom och HR administratör till Componenta Främmest
Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Trollhättan,
Vänersborg,
Uddevalla,
Stenungsund,
Färgelanda eller i
hela Sverige Componenta Främmestad producerar, bearbetar, ytbehandlar och monterar gjutna komponenter för lastbilar och off-road maskiner. Enheten sysselsätter totalt 180 personer inkl inhyrd personal. Förutom produktion inhyser även Främmestad ett ingenjörscenter och ett logistikcenter.
I vårt samarbete med Componenta Främmestad söker vi nu en redovisningsekonom med erfarenhet från HR-administration.
Publiceringsdatum2013-01-18Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna fördelas på ca 50% ekonomiarbete och 50% HR-administration. Du ingår i ekonomiavdelningen på Componenta Främmestad som består av 4 personer och rapporterar till Ekonomi/HR-chef.
I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning, delaktighet vid bokslut och generellt att avlasta ekonomifunktionen löpande.
I rollen som HR-administratör blir de viktigaste uppgifterna att koordinera kompetensbehov och HR-aktiviteter, hantera jobbsökanden och all HR-administration såsom anställningsavtal, lokala kollektivavtal, MBL-protokoll, HR-rapportering till koncernen odyl. Du är även ett chefsstöd i t ex rekryteringar, rehabfrågor, svåra samtal och frågeställningar runt arbetsrätt
Att du är en person som verkar för goda kontakter samt medverka till en god arbetsmiljö är en självklarhet. Arbetet kräver att du är driven och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjligheter till framtida anställning
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad redovisningsekonom och/eller har motsvarande arbetslivserfarenhet sedan några år, då gärna i ett producerande företag. Vi ser att du gärna har minst 3 års erfarenhet från redovisning, delaktighet i bokslut och reskontra i ett producerande bolag.
Som HR-administratör bör du ha erfarenhet av att ha arbeta med HR frågor och arbetsrätt sen tidigare och det är meriterande om du har kunskap från Teknikavtalet.
Du har mycket goda kunskaper i engelska, svenska och även officepaketet och då främst Excel.
Önskvärt är att du har jobbat med SAP, Movex och har grundkunskaper i Lean.
Du arbetar självständigt och ansvarsfullt med dina uppgifter.
Som person är du öppen, prestigelös, serviceminded, noggrann samt har intresse för både redovisning och HR-frågor.
Meriterande är om du är tillgänglig omgående.
Kontaktperson för detta jobbDu är välkommen att söka tjänsten genom att registrera dina uppgifter och CV på experis.se.
Sök därefter via ansökningslänken nedanför.
Sök snarast möjligt, dock senast den 25/1. Urval sker löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Petra Sandström Johansson på tel 0520-485836.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Sandström-Johansson 0520-485836
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1441811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.