Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra sökes!

Professional Consulting / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Har du arbetat med leverantörsreskontra och vill fortsätta utvecklas inom detta specialistområde? Då har du hittat rätt!
Vår kund söker just nu en erfaren ekonom till deras enhet som är en beställarorganisation inom ekonomi, lön, och intern service. Enheten innehar fyra processer; Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Redovisning, Dagredovisning. Ekonomihanteringen är outsourcad gentemot utlandet. Som ekonom på denna internationella enhet kommer du vara specialiserad inom Leverantörsreskontra, och därav arbeta med:

• Renodlat arbete med leverantörsreskontra i flertalet specifika processer
• Utreda och lösa svåra frågor och problem inom området Leverantörsreskontra
• Representera enheten och den relevanta processen i interna forum, för att förklara hur processaktiviteterna fungerar och vilka konsekvenser förändringar kan ha på processens effektivitet och innehåll
• Hantera inkomna frågor från interna kunder, externa intressenter samt från Outsourcing partners

Uppdraget är med start omgående och kunden ser långsiktigt på tjänsten. Som konsult för detta uppdrag kommer du vara anställd av oss, Professional Consulting men du kommer att sitta som konsult ute hos vår kund i Solna. Kontorstider tillämpas.

Vi söker en person som har en universitets-/ högskoleutbildning inom ekonomi eller med motsvarande erfarenhet. Du bör ha 1-3 års erfarenhet av ekonomi och tidigare arbetat med just leverantörsreskontra. Kunskaper inom företagsekonomi ses som ett plus och erfarenhet av att jobbat med utveckling och förbättringar inom leverantörsreskontra. Du bör vara van användare av Excel och SAP och du bör kunna tala både engelska och svenska flytande. Tidigare erfarenhet av att jobbat med projekt och att kommunicera/arbeta med personer från andra kulturer ses även det som meriterande. För att passa in i rollen bör du vara en person som har en förmåga att effektivit driva och slutföra uppgifter. Du bör ha en god förmåga att handleda och coacha kollegor inom området leverantörsreskontra. Vidare är du är kundfokuserad, diplomatisk och resultatorienterad. Du har en god service- och samarbetsförmåga och drivs av förändringar. Stämmer denna beskrivning på dig? Sök idag, tillsättningen kommer att ske omgående.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2013-12-02

Arbetstider och omfattning
HELTID

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1717225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: