Redovisningsekonom
Gävle kommun, Samhällsbyggnad Gävle / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Samhällsbyggnad Gävle i Gävle Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.
Samhällsbyggnad Gävle arbetar för att erbjuda en långsiktigt hållbar livsmiljö i Gävle kommun. Det gör vi genom att planera, genomföra och förvalta. Vi är en viktig kugge i Gävles samhällsutveckling och vår verksamhet är en del av vardagen för alla.
Avdelningen Administration har i uppdrag att arbeta med styrning, ledning, stöd och service inom områdena ekonomi, personal, kvalitet, kommunikation, nämndadministration, juridik, samt diarium och arkiv. I avdelningens verksamhet ingår även kundtjänst. På avdelningen är vi 20 anställda.
Publiceringsdatum2014-12-29ArbetsuppgifterAdministration söker en redovisningsekonom. Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning, utredning, uppföljning och analys av ekonomi och verksamhet, bokslutsarbete och delårsrapportering.
Du kommer att arbeta tillsammans med andra ekonomer, där du ansvarar för att säkerställa redovisning och utveckla rutiner för uppföljning. Deltagande i olika projekt kan förekomma. Exempel på projekt är utvecklingsprojekt av administrativ karaktär, investerings- och exploateringsprojekt, översyn av förvaltningens taxor och avgifter och nyckeltalsprojekt.
Du kommer även delta i vidareutveckling av formerna för ekonomistyrning, redovisning och intern kontroll.
KvalifikationerDu har ekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt flerårig erfarenhet av redovisnings- och uppföljningsarbete.
Som person är du kommunikativ och har en förmåga att förklara ekonomiska skeenden och samband på ett enkelt och begripligt sätt för medarbetare som inte är insatta i fältet. Du samarbetar och relaterar till medarbetare på ett situationsanpassat och smidigt sätt. Du har tidigare erfarenhet och intresse för att analysera problem och utvecklingsområden i arbetet för att sedan finna en lösning på dessa. Du är drivande samt anstränger dig för att hitta lösningar på problem.
Denna tjänst kräver att du är van och tycker om att arbeta serviceinriktat och självständigt, samtidigt som du är strukturerad, noggrann och att du har ett stort intresse för området.
Du är van att arbeta i Officepaketet, framförallt med Excel. Erfarenhet av Agresso är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-25
Ange följande referens när du ansöker: SBG 17/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTuija Otterstam, Administrativ chef, Samhällsbyggnad Gävle 026 -17 96 05
Therese Frilander, Ekonomistrateg 026-175077
Facklig kontaktDan Ageborn, JUSEK 026-17 82 17
FöretagGävle kommun, Samhällsbyggnad Gävle
AdressGävle kommun, Samhällsbyggnad Gävle
Gävle kommun
80184 Gävle
KontorsadressDrottninggatan 22 Gävle
Jobbnummer 2114097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.