Redovisningsekonom
Straumann AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Straumann AB i Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2010-03-01Beskrivning av verksamhetenKort beskrivning av företaget:
Straumann har omkring 2300 anställda världen över och har sitt
huvudkontor i Basel, Schweiz. Företaget är en världsledande koncern inom oral implantologi och vävnadsregenerering och erbjuder sina produkter och tjänster i över 60 länder. Nyligen introducerade Straumann en CAD/CAM baserad protetisk lösning och blev därmed det enda företaget i tandvårdssektorn som kan erbjuda en komplett produktportfölj med kirurgiska, restaurativa och vävnadsregenerativa lösningar.
Ekonomifunktionen för de nordiska länderna leds från vårt säljbolag i Gårda i Göteborg och du kommer att ingå i ett team på sju personer.
Dina arbetsuppgifterBeskrivning av arbetsuppgifter:
Du kommer främst att arbeta med redovisningen för två bolag, dels vårt danska och dels vårt norska säljbolag. Dina huvudsakliga uppgifter är:
• självständigt sköta leverantörs- och kundreskontra samt
löpande redovisning
• periodiseringar och kontoavstämningar
• moms- och skattedeklarationer
• bistå vid bokslutsarbete
• bistå vid budgetarbete
Du kommer även att få chansen att vara med att bygga nya
ekonomirutiner och processer i en pågående omorganisering av den nordiska ekonomifunktionen.
I rollen som Redovisningsekonom rapporterar du till ekonomichefen för den nordiska ekonomifunktionen samtidigt som du på operationell nivå arbetar i nära samarbete med respektive bolags ansvarige controller samt våra lokala danska och norska kollegor.
Utbildning och erfarenhetBeskrivning av kvalifikationer:
Vi tror att du är gymnasieekonom med någon form av eftergymnasial utbildning alternativt en akademisk examen inom ekonomi. Du har mycket goda kunskaper inom redovisningsområdet. Viktigast är att du har arbetat med redovisning i minst fem år och har förståelse för det löpande arbetet i en ekonomifunktion. Kravet för tjänsten är att du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du har arbetat med SAP och har arbetat med dansk och/eller norsk redovisning. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet (särskilt Excel). Självklart är det ett extra plus att du har god förståelse av både danska och norska.
Tjänsten kräver att du är självgående och att du har förmåga att
leverera i tid. Som person är du noggrann och tycker om ordning och reda.
Du bör vara flexibel, utåtriktad och intresserad av att lära dig nya
saker. Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta i team. Arbetet erbjuder spännande uppgifter i en internationell miljö med många kontaktytor. Tjänsten kan komma att medföra resor inom Norden.
Andra uppgifter:
Du söker ovan nämnda tjänst genom att skicka ansökan och CV med referenser via e-mail adress
antonio.terranova@straumann.com , märkt "STDKNO Redovisningsekonom 2010/05". Då urvalsprocessensker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast dock senast den 25 mars. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Antonio Terranova på telefon 031-708 75 05 eller Eva Adelbratt på telefon 031-708 75 16. Du kan läsa mer om Straumann på vår website
www.straumann.se och även på
www.straumann.com.Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är ett vikariat på heltid i ett år med tillträde från 1 maj 2010 till 30 april 2011.
Tillträde1 maj 2010
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-25
Enbart skriftlig
Ange följande referens när du ansöker: STDKNO Redovisningsekonom 2010
KontaktCFO, Antonio Terranova tel.: 031-708 75 05,
antonio.terranova@straumann.comController, Eva Adelbratt tel.: 031-708 75 16
FöretagStraumann AB
AdressStraumann AB
Fabriksgatan 13
41250 GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7087500
Jobbnummer 596831
Observera att sista ansökningsdag har passerat.