Redovisningschef till Adecco Sweden
Adecco HR AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco HR AB i Solna,
Stockholm,
Upplands-Bro,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige The Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder världen över och omkring 700 000 uthyrda konsulter på uppdrag varje dag, är The Adecco Group även en av världens största arbetsgivare. I Sverige ingår förutom Adecco även Modis och Badenoch + Clark. Gemensamt för koncernens samtliga varumärken är kärnvärderingarna och ledorden passion, entreprenörskap, ansvar, laganda och kundfokus.
Koncernen bildades 1996, efter fusionen av det schweiziska företaget Adia och det franska företaget Ecco. The Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange.
Är du på jakt efter en ny, spännande utmaning där du verkligen får möjlighet att påverka och utrymme att utvecklas? Nu söker vi, till vårt Finance Team i Solna, en Redovisningschef att leda två av våra starka, energiska team och staka ut vägen framåt för dessa. Du och ditt team kommer att arbeta nära vårt nyligen etablerade Shared Service Center i Sofia, Bulgarien. Du rapporterar till Head of Finance Sweden.
Om rollen
Som redovisningschef säkerställer du att redovisningen håller hög kvalitet i alla delar, samt utvecklar och implementerar interna rutiner och processer. Det operativa arbetet i rollen innefattar bl.a visst bokslutsarbete, deklarationer, skatteberäkningar, rapportering och årsredovisningsarbete. Idag består redovisningsavdelningen av två redovisningsekonomer, 5 billing and credit control specialists, samt ett SSC i Bulgarien. Du kommer att ha 7 direktrapporterande som du kommer att stötta och vidareutveckla i sina roller. Vi tror att du tycker om att sätta struktur och förbättra processer, och gärna har en beslutsfattande roll där du tryggt leder dina medarbetare genom den föränderliga värld vår bransch tillhör.
I stora drag:
* Ansvara för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut i enlighet med US GAAP och Swedish GAAP (K3)
* Ansvara för all rapportering mot Koncernen (SSC rapporterar det mesta)
* Leda årsredovisningsarbetet i linje med alla tidsfrister
* Samarbeta med vårt Corporate Tax Team efter behov, sammanställa skatteberäkningar och skattedeklarationer
* Effektivisera och bibehålla god internkontroll i samarbete med andra avdelningar
* Leda, coacha och utveckla dina team
* Fortsätta implementeringen av vårt nya ERP-system, MSD 365
Om Dig
För att vara kvalificerad för denna tjänst behöver du ha en civilekonomexamen eller liknande, samt minst fem års erfarenhet av en motsvarande roll med gedigen kunskap om redovisning och rapportering enligt svensk standard och gärna även US GAAP. Det är en stor fördel om du tidigare har vana av att arbeta i ett internationellt bolag med Shared Service Center. Vidare är du väl bevandrad inom områden som moms, skatt, och kreditkontroll. Du har en stark analytisk ådra och sätter dig med lätthet in i både system och sammanhang.
Erfarenhet av ledarskap är givetvis meriterande, men vi ger dig också goda verktyg att utvecklas som chef om du har rätt kvalifikationer i övrigt och inte minst är rätt person för oss: en engagerad, ansvarstagande och passionerad ledare av såväl människor som förbättringsprojekt, med förmåga att ta egna initiativ och fatta beslut. Du trivs i en roll som kräver kommunikation och relationsbyggande, är noggrann och lyhörd, och triggas av höga mål och deadlines där du lyckas motivera både dig själv och dem runtomkring dig.
Flytande svenska och engelska i skrift och tal är ett krav.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en miljö där du får mycket frihet och stora möjligheter att utvecklas inom ditt område och som ledare.
Ditt fokus kommer att ligga på den lokala marknaden men du arbetar i en multinationell miljö. En av våra kärnvärderingar är passion, vilket du kommer att möta och uppleva i vårt dagliga arbete. Vi uppmuntrar och möjliggör personlig och professionell utveckling för alla våra medarbetare, och tillhandahåller de verktyg och den motivation och inspiration du behöver för att uppnå det du vill ha ut av din karriär i ett globalt Fortune 500-företag.
Publiceringsdatum2022-09-23Så ansöker duDå vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultants Matilda Rodey,
matilda.rodey@badenochandclark.se, eller Claudia Ullreicht Engmér,
claudia.engmer@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten.
Du söker tjänsten på
www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via e-post. Under processens gång tillämpas arbetspsykologiska tester, digitala videointervjuer och bakgrundskontroller. Om du är aktuell för någon av dessa informerar vi dig givetvis på förhand innan de initieras.
Sista dag för ansökan är 22 september 2022, men ansök gärna så snart som möjligt då vi behandlar inkomna ansökningar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Hr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Hr AB (org.nr 556538-4590),
http://www.badenochandclark.se/ Arbetsplats Badenoch + Clark
Kontakt Senior Consultant
Matilda Rodey
Jobbnummer 7008493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.