Redovisningsassistent med intresse för inköp och administration
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en utåtriktad och flexibel redovisningsassistent som är på jakt efter ett spännande uppdrag? Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en ekonom för kunds räkning!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som redovisningsassistent kommer du att vara ensam ekonom på plats och arbeta nära driftchef och produktion. I och med att du kommer att sitta nära reception och andra administratörer så du kommer ha gott om kollegor, även om dessa inte är ekonomer i första hand.
I din roll kommer du att kontera affärsområdets leverantörsfakturor i första hand men du kommer även vara inköpssamordnare för produktionsområdet. Registrering av bokföringsordrar, ekonomiska sammanställningar och redovisning av kostnader kommer också att ligga på ditt skrivbord och iI och med att det är en liten enhet ingår även vissa andra administrativa uppgifter (att boka konferenser, föra protokoll etc.). Avdelningen använder IFS och Lotus Notes som sina viktigaste verktyg och du kommer med tiden att bli "superanvändare" i Lotus Notes vilket innebär att du kommer att kunna svara på frågor om verktyget från dina kollegor.
Du kommer att arbeta som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag som är en ledande aktör inom miljö och återvinning. Uppdraget startar omgående och pågår fram september 2013, med goda chanser till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17. Geografiskt är uppdraget placerat i östra delen av centrum i Göteborg, med tanke på att det kan vara svårt att få till det med kollektivtrafiken är det en stor fördel med körkort och tillgång till egen bil.
Vem trivs här?
Du som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer känna dig helt hemma här, särskilt om du är van vid att arbeta verksamhetsnära på det här sättet. Givetvis har du stor fördel gentemot andra sökanden om du har tidigare kunskaper i Lotus Notes och IFS men detta är inget krav.
Med god administrativ förmåga där fokus ligger på service och problemlösning så kommer du trivas utmärkt med dina nya arbetsuppgifter. Detta är en roll där arbetsuppgifterna varierar varje dag och det är mycket viktigt att du känner dig utmanad av förändringar!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via länken/formuläret nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2013-05-15Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsat.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Barkin (rekryteringsansvarig)31-7254526
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1553318
Observera att sista ansökningsdag har passerat.