Redovisningsassistent i city, deltid

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För rekrytering direkt hos kund söker vi nu en erfaren redovisningsassistent på deltid, 50%. Kunden är ett svenskt investeringsföretag med bakgrund från industrin och arbetsplatsen är belägen i trevliga lokaler i Stockholm city. Som anställd hos vår kund är du garanterad omväxlande arbetsuppgifter med stort eget ansvar under frihet.

Publiceringsdatum
2013-10-01

Dina arbetsuppgifter
Rollen är verksamhetsnära och som redovisningsassistent fungerar du som stöd till ekonomichef och VD. Du kommer arbeta speciellt nära ekonomichefen då ni tillsammans utgör företagets ekonomiavdelning med totalt ansvar för ekonomifunktionen. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta:

• Koncernredovisning
• Löner (till ca 6 personer)
• Bokföring
• Moms- och skattedeklarationer
• Likviditetsuppföljning
• Resultatanalys och rapportering till ägare, VD och styrelser
• Bokslutsarbete och årsbokslut för ca 10 bolag
• Viss hantering av bolags- och personaladministrativa frågor
• Hantering av styrelsemöten (ta fram och skicka ut kallelser, dagordningar, föra protokoll)
• Övrig administration (posthantering, telefon, möteskoordinering, driva mindre projekt etc.)

Bakgrund
Vi söker dig som är erfaren ekonom med flerårig erfarenhet som t.ex. ekonomiassistent, redovisningsassistent eller redovisningskonsult. Vi ser gärna att din bakgrund är inom revision och att du har erfarenhet av bolagsförvärv samt kunskap kring bank och finans. Som person är du driven, visar på handlingskraft genom att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt utan direkta instruktioner. Du är prestigelös och har lätt att samarbeta i ett litet team. Vidare har du erfarenhet av att jobba med Office-paketet och dina kunskaper i engelska är goda.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-16
Ange följande referens när du ansöker: 274
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-54528305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1665450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: