Redovisningsassistent
Komet Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker för kundsräkning en noggrann och flexibel redovisningsassistent till ett litet dynamiskt företag i Göteborg. Man erbjuder kundanpassade lösningar som ligger i linje med kundens behov och värdesätter de relationer man har med sina kunder.
Företaget har verkat i sex år och kunderna är mindre företag med ett fåtal anställda. De övergripande arbetet innebär främst löpande redovisning och månadsrapportering, leverantörs- och kundreskontrahantering, deklaration och administration av skatter, bokslut och årsredovisningar samt Inkomstdeklarationer.
Det är ett arbete för dig som är i början av din karriär och du vill ha en arbetsroll att växa i, företaget förespråkar kompetensutveckling och utveckling för sina anställda med succesivt ökat eget ansvar.
Är du den vi söker?
Som person är du driven, social och engagerad. Du kommer att arbeta ihop med samtliga på kontoret och det är därför viktigt att du uppskattar och har lätt att samarbete med andra. Du kommer avlasta dina kollegor med löpande redovisning och avstämning samt hantera löpande uppdrag och uppgifter som du blir tilldelad. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och har arbetat mycket med Officepaketet och i Outlook. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Rätt kandidat har:
• Minst gymnasiebehörighet, gärna med inriktning ekonomi alternativt ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå.
• Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom redovisning
• Det är meriterande att ha arbetet i affärssystem, främst Visma.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos kund. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund).
Publiceringsdatum2013-11-28Så ansöker duVi går igenom ansökningarna löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Du registrerar enkelt din ansökan via nedanstående formulär, vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera ansökningar via mail.
Information om tjänsten
Start: 1 januari, 2014
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-MN, Konsultchef 020-252600
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1714779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.