Redovisningsansvarig till Swemaint i Göteborg
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2017-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig till Swemaint i Göteborg" (publicerad 2017-07-17) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du goda kunskaper inom redovisning och är redo för nästa utmaning? Är du nyfiken på att använda dina ekonomikunskaper på ett företag med lång tradition och historia? Vi på Adecco Finance & Legal kan erbjuda en spännande tjänst hos vår kund!!
Publiceringsdatum2017-07-07Om tjänstenSwemaint är lokaliserat i Stor-Göteborg och är en av Norra Europas ledande aktörer inom reparations- och underhållstjänster för godsvagnar. I rollen som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för redovisningen i Swemaints två bolag där du bl.a. ansvarar för att leverera månadsbokslut av hög kvalitet inom uppsatta deadlines. I rollen ingår även ansvar för moms och skatt. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen.
Om dig
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 5 års arbetslivserfarenhet som kvalificerad redovisningsekonom där du själv ansvarat för hela månadsbokslutet. Då du även kommer att jobba med norsk redovisning,
så är det fördelaktigt om du även har erfarenheter inom detta område. Rätt person har även goda datorkunskaper, gärna från IFS, samt kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i denna tjänst är du en engagerad, analytisk, ansvarsfull samt noggrann person som har lätt för att fatta beslut. Med en god social- och kommunikativ förmåga och ett utpräglat servicetänk kommer du enkelt att komma in i din nya roll. Du har en förmåga att självständigt kunna driva ditt arbete framåt samt känner dig bekväm med att arbeta under eget ansvar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten är på heltid och en överenskommelse om startdatum görs med Swemaint där du också kommer att erbjudas en anställning.
I denna rekrytering har kundföretaget valt att samarbeta med Adecco. Alla frågor och ansökningar besvaras och behandlas därför direkt av Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson,
paula.jansson@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaula Jansson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3596672
Observera att sista ansökningsdag har passerat.