Redovisningsansvarig till Mediq
SJR / Redovisningsekonomjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval.
Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq N.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 2.500 medarbetare i Europa. Mediq Sverige har idag drygt 240 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 4 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, men vi har verksamhet på ytterligare fyra orter i Sverige. Mer information finns på vår hemsida.
Mediq söker en Redovisningsansvarig till deras kontor i Kungsbacka. Du kommer starta som inhyrd konsult via SJR och vara inhyrd under sex månader och därefter går inhyrningen över till en tillsvidareanställning hos Mediq. Uppdraget startar helst i mitten av juni för att få en överlämning, därefter finns möjlighet att gå på semester. Tjänsten är på heltid.
Rollen
Rollen innebär månadsrapportering till moderbolaget i Holland, cash flow-rapportering, sammanställning av moms- och skattedeklarationer, årsbokslut, årsredovisningar och inkomstdeklaration samt delaktighet i budgetprocessen. Du ingår i en grupp på sju person och rapporterar till Ekonomichef.
Publiceringsdatum2018-06-04BakgrundDu har högskoleutbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och bokslut. Du har mycket goda kunskaper i redovisningsfrågor rörande varulager och har vana ifrån internationell miljö med mycket transaktioner. Som person tror vi att du är självständig, analytisk och kommunikativ. Du gillar att utveckla din arbetsroll och förbättra ditt arbete.
Övrig informationAlla frågor och ansökningar hanteras av SJR, vid frågor kontakta ansvarig konsultchef Sandra Hellström på tel 031-333 54 76. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Hellström
sandra.hellstrom@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4184388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.