Redovisningsansvarig
Björn Emil Madeleine Zoe (b.e.m.z.) Design AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Björn Emil Madeleine Zoe (b.e.m.z.) Design AB i Stockholm Vill du arbeta med redovisning i en dynamisk miljö som genomsyras av stark entreprenörsandra? Är du serviceinriktad och vill utvecklas och växa tillsammans med ett expanderande företag? Då ska du söka till tjänsten som Redovisningsansvarig på BEMZ.
Bemz designar och tillverkar personliga hemtextilier för bl a dina IKEA-soffor, fåtöljer, stolar och mer. Bemz levererar idag till 35 länder världen över via vår webbplats
www.bemz.com. Vi är ett litet familjärt företag med 15 medarbetare med kontor i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifterna:
• Löpande redovisning
• Moms och skattedeklarationer
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Pågående orderproduktion och lager
• Månadsbokslut
• Månadsrapportering
• Kontakter med bank, revisor, myndigheter
• Övriga arbetsuppgifter som är vanliga på en ekonomiavdelning
Vem är du??
• Bakgrund inom ekonomi, gärna på ett litet/mellanstort företag
• Goda kunskaper inom redovisning och praktisk bokföring
• Förmåga att självständigt upprätta och dokumentera månadsbokslut
• Är noggrann och strukturerad
• Är engagerad, ansvarsfull och gillar att jobba både självständigt och i team.
• Språkkunskap i engelska och svenska. Vi använder engelska som företagsspråk.
Du har förmågan att pendla mellan olika arbetsuppgifter och kan se vad som behöver göras. Eftersom vi är ett litet företag ska du heller inte vara rädd för att hoppa in och hjälpa till med övriga arbetsuppgifter. Utöver tjänsten som redovisningsansvarig finns det en CFO på Bemz.
Vi arbetar i systemet Microsoft Dynamics AX, om du kan detta system sedan tidigare är det meriterande. Vi sätter även värde i att du har erfarenhet från liknande affärssystem samt att du är intresserad av affärssystemsrelaterade frågor.
Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från e-handel med exportförsäljning och multipla valutor.
För att trivas hos BEMZ och med arbetsuppgifterna bör du som person vara prestigelös, stresstålig, ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann. Du förstår vikten av att göra grundjobbet för att ekonomiavdelningens arbete ska fungera. BEMZ befinner sig i en expansiv fas och organisationen präglas av en stark entreprenörsanda. Tiden från idé till beslut till utförande är kort och det krävs därför att du även är flexibel och att du trivs i ett högt tempo.
Vi tar endast emot ansökan via e-mejl. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.
Publiceringsdatum2013-08-01Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Vi använder provanställning, deltid 80-100%. Börjar 26 augusti 2013 eller så snart som mojligt.
ErsättningFast lön
Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
tina@bemz.comKontaktTina Strååt, Customer Service Manager +46 8 518 00 260 (jobb) +46 8 518 00 260
tina@bemz.comFöretagBJÖRN EMIL MADELEINE ZOE (B.E.M.Z.) DESIGN AB
AdressBJÖRN EMIL MADELEINE ZOE (B.E.M.Z.) DESIGN AB
BIRGER JARLSGATAN 79
11356 STOCKHOLM
KontorsadressBIRGER JARLSGATAN 79
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08 664 62 00
E-postadress:
kundservice@bemz.com Jobbnummer 1615935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.