Redaktör digitala kanaler
Svenska kyrkan kansli / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan kansli i Uppsala,
Lund eller i
hela Sverige Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.
Kyrkokansliet i Uppsala, Kommunikationsavdelningen
Redaktör digitala kanaler
Kommunikationsavdelningen på kyrkokansliet ansvarar för att ge ett effektivt kommunikationsstöd för Svenska kyrkans gemensamma bästa, hålla samman kommunikationen och bidra till att kyrkokansliet fungerar som en sammanhållande kraft för hela Svenska kyrkan.
Under året har en omorganisation skett på avdelningen, för att förbättra våra förutsättningar att möta framtida utmaningar och för att säkra de digitala kanalerna som navet i vår kommunikation med allmänheten.
Avdelningen består av drygt 40 medarbetare.
Läs gärna Svenska kyrkans strategi för digital kommunikation och närvaro:
http://www.svenskakyrkan.se/omoss/svenska-kyrkans-strategi-for-digital-kommunikation-och-narvaroVill du vara med och bidra till Svenska kyrkans kommunikationsutveckling?
Vi söker dig som vill ingå i ett redaktionellt team på avdelningen som ansvarar för Svenska kyrkans kommunikation i digitala kanaler.
Publiceringsdatum2014-09-24Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta både strategiskt och operativt. Tillsammans ska redaktionen
• arbeta med strategisk analys och statistik
• paketera och anpassa material för digitala kanaler
• utveckla kunskaperna om digital kommunikation med kollegor på kyrkokansliet och i stift och församlingar
• ta fram och uppdatera riktlinjer för arbetet i digitala kanaler
• upprätthålla kunskap om utvecklingen inom området och användarnas behov
• arbeta med sökoptimering
KvalifikationerFör att komma ifråga för tjänsten ska du ha
• högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande kunskap och erfarenhet av informationsarbete och digital kommunikation
• arbetslivserfarenhet från kommunikationsarbete med fokus på digitala kanaler
• förståelse för hur tekniken kan nyttjas för flexibla lösningar och attraktiva webbplatser där responsiva gränssnitt, användbarhet, dialog, tillgänglighet och interaktivitet står i centrum.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Google Analytics och/eller av att arbeta i en idéburen organisation. Vi vill att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är nyfiken på ny teknik, är kreativ och vet hur man anpassar material för digitala kanaler.
Du trivs med att jobba i ett litet gäng, där du tar ansvar för både de små detaljerna och för helheten.
Tillträde Snarast
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av
Enhetschef Lars Ove Ljungberg på tel.0730-440590 eller huvudredaktör Liselotte Rogberg på tel.0761-07 70 89.
Fackliga representanter är Liselotte Rogberg (Vision), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Jenny Sjögreen (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast 13 oktober 2014. Märk ansökningen med ref.nr 14/52 INFO.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska kyrkan kansli
AdressSvenska kyrkan kansli
SYSSLOMANSGATAN 4
75310 Uppsala
KontorsadressSYSSLOMANSGATAN 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2008448
Observera att sista ansökningsdag har passerat.