Receptionist, vik, till vårdcentral Fosietorp i Malmö
Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 5 / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 5 i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vårdcentralen Fosietorp är en välfungerande hälsovalsenhet i södra Malmö som har goda kontakter med andra vårdgivare i stadsdelen. Vi har ett gott samarbete och satsar på teamarbete. På vår vårdcentral finns specialistutbildade allmänläkare, distriktssjuksköterskor, specialistutbildade sjuksköterskor, kurator, psykolog, fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och medicinska sekreterare.
Publiceringsdatum2015-11-13ArbetsuppgifterVi söker nu en receptionist till ett vikariat hos oss på vårdcentralen Fosietorp!
I ditt arbete som receptionist är du ansiktet utåt på vårdcentralen och spindeln i nätet för personalen. Du kommer att ge service till våra patienter och vara behjälplig för dina medarbetare på enheten. Arbetet innebär att ta emot patienter, hänvisa patienter vidare och svara på frågor över disk och via telefon. Du kommer även att sköta registrering av patienter och arbeta i patientadministrativa system såsom PMO och Pasis.
KvalifikationerVi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, gärna inom administration. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete som receptionist på vårdcentral. Utbildning som medicinsk sekreterare är meriterande liksom kunskaper i datajournalshantering i främst PMO, WebPasis och PASIS. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt att du kan engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
För oss är det viktigt att du är en person som brinner för att ge ett gott bemötande mot patienter och personal på enheten. Du är samarbetsorienterad, positiv och flexibel. Då arbetet tidvis är hektiskt är det av vikt att du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånes universitetssjukvård (SUS) bildades den 1 juni 2013 och består av Skånes universitetssjukhus samt av den offentligt bedrivna primärvården i Malmö- och Lundområdet. Skånes universitetssjukhus omfattar sjukhusverksamheterna i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Förvaltningen har totalt omkring 12 700 medarbetare och en omsättning om 12,7 miljarder kronor. SUS erbjuder primärvård, länssjukvård och högspecialiserad vård, samtidigt som vi utbildar och bedriver avancerad forskning i nära samarbete med universitet och högskolor. Vi arbetar med respekt för människan och strävar alltid efter att vara bland de bästa
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariatet sträcker sig från 2016-01-01 till 2016-08-31 med möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A516411
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBoel Einarsson, Enhetschef 040- 623 45 11
Facklig kontaktChrista Nilsson, Vision 040-623 44 96
FöretagRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 5
AdressRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 5
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2527096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.