Receptionist
Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
2010-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist" (publicerad 2015-01-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 200 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarnas fantastiska resa bara fortsätter. Antalet privatpersoner som använder våra tjänster när de handlar på nätet växer ständigt och så gör även det antal butiker som väljer att erbjuda Klarnas tjänster. När verksamheten växer behöver vi förstås också fler personer som vill växa med oss. Nu har turen kommit till vår Office Administration-avdelning som ansvarar för receptionen och det första mötet med alla som besöker oss.
Du kommer att ta emot och ge service till alla som besöker vårt huvudkontor, allt från kunder, partners och potentiella medarbetare och tar hand om de inkommande växelsamtalen. Servicebemötandet är också viktigt gentemot alla dina kollegor där du hjälper till med allt mellan himmel och jord. Arbetet innefattar en administrativ roll där du t.ex. sköter fakturaregistrering, beställningar, resebokningar och inköp till övriga kontoret. All posthantering sköts av denna avdelning och du kommer även att vara med kring planering av olika events.
Avdelningens arbetsuppgifter är varierande men innefattar bl.a.:
• Servicebemötande gentemot kunder, kollegor, leverantörer, inkommande samtal etc.
• Administrativ och inköpsrelaterad hjälp till hela kontoret
• Planering av events, tävlingar, konferenser
• Inredning av nya och befintliga kontor
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning och som nu letar efter ett utvecklande och utmanande arbete där du får ge uttryck för din extroverta personlighet och vilja att ge service i världsklass, till alla och kring alla tänkbara arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av servicerelaterade tjänster sedan tidigare.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Kunskaper i andra europeiska språk är meriterande.
Din personlighet präglas av ett starkt driv, engagemang och förmåga att skapa relationer. Du är självgående och beslutsam samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga med alla du arbetar med. Andra framträdande sidor hos dig är att du är strukturerad, initiativtagande och har skinn på näsan.
Publiceringsdatum2010-07-17Arbetstider och omfattningServiceminded receptionist sökes till ungt finansbolag!
ErsättningOmgående, heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-08-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLisa Stål, 0700-01 27 60
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 696889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.