Real Time Manager
Tele2 Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Tyresö eller i
hela Sverige Nu söker vi efter en Real Time Manager till Tele2. Är du den vi letar efter?
Workforce Management inom B2B Common / BI arbetar med bemanningsoptimering för att säkra hög tillgänglighet och effektivitet inom bland annat B2B Support. Inom gruppen finns Real Time Manager som övervakar, planerar och prioriterar daglig drift samt Workforce Manager som ansvarar för långsiktig bemanningsplanering genom prognostisering och schemaläggning.
Rollbeskrivning:
Som Real Time Manager ansvarar du för den dagliga driften och leveransen på kundservice, vilket bland annat innebär att...
* Realtidsövervaka drift, prioritera arbetsuppgifter och agera på avvikelser
* Optimera bemanning i närtid för att säkra tillgänglighet och effektivitet enligt uppsatta mål
* Bedöma möjlighet eller behov för ledigheter, utbildningar, övertid med mera
* Identifiera avvikelser, behov och problem samt bidra med lösningar till hur verksamhetens bemanningsplanering bör optimeras
* Bidra till ökad mätbarhet av verksamheten samt med diverse analyser kring bemanning och effektivitet
* Bidra med kunskap och realtidsperspektiv till Workforce Manager för långsiktig bemanningsplanering
* Administration av vår interna växelplattform (Avaya CM/CMS/QM)
Det här är vad du har:
Vi söker dig som är kundorienterad, serviceinriktad och har en stark analytisk förmåga. Vi vill att du kan visa stark initiativkraft, är orädd och bekväm med att ta snabba beslut. Du är kommunikativ och trivs med att lösa problem tillsammans med andra men har även möjlighet att arbeta självständigt. Du tycker att det är stimulerande att arbeta mot högt uppsatta mål och att alltid försöka överträffa dessa.
Vidare ser vi att du har:
* Förmåga att se helheten och behålla fokus när tempot är högt
* En väl utvecklad analytisk förmåga med möjlighet att tänka utanför boxen
* En väl utvecklad förmåga att strukturera och organisera ditt eget och andras arbete
* God kommunikations- och samarbetsförmåga
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Meriterande:
* Erfarenhet av kundservice
* Erfarenhet av trafik- eller arbetsledande uppgifter
* Erfarenhet av arbete med statistik/rapportering
* Goda kunskaper inom Office-paketet
* Erfarenhet av arbete i bemannings- och schemaläggningssystem
Det här är vad Tele2 kan ge dig:
* En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
* Möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
* Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Kista.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2020-02-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tele2 Sverige AB (org.nr 556267-5164)
Jobbnummer 5081173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.