Psykolog till för- och grundskolans elevhälsa
Umeå kommun / Psykologjobb / Umeå
2012-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Psykolog till för- och grundskolans elevhälsa" (publicerad 2016-01-25) ⬅️
Visa alla psykologjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå,
Vindeln eller i
hela Sverige FOG:2012:19
Skolan i Umeå ska verka för likvärdig och ändamålsenlig utbildning där alla barn och elever har rätt till bästa möjliga utbildning som leder till utveckling, lärande och hög måluppfyllelse. Elevhälsan är en del av skolans lärandeuppdrag och det samlade arbetet för hälsa och lärande. Verksamheten riktar sitt arbete till kommunens ca 13 000 barn och ungdomar i åldrarna 1-16 år.
Elevhälsan söker nu en psykolog till ett projekt som har till syfte att hjälpa elever med hög frånvaro tillbaka till skolan. Det handlar också om att genom metodutveckling förebygga hög skolfrånvaro där eleverna periodvis stannar hemma från undervisningen. Projektet startar under våren 2012 och ska pågå i två år.
Anställningsform
Allmän visstidsanställning, 100 % from 120401 och ca två år framåt. Tillträde kan komma att justeras något beroende på projektets startdatum. Tjänsten tillsätts under förutsättning att beslut om projektstart fattas.
Publiceringsdatum2012-02-10Dina arbetsuppgifterArbetet som psykolog inom projektet innebär att stötta ?hemmasittande? elever (som idag helt eller delvis inte går i skolan) att återgå till sedvanlig skolgång. Du ingår i ett team med specialpedagog och annan personal från bland annat socialtjänsten. Du kartlägger barnens psykologiska och pedagogiska styrkor och behov, utformar en arbetsmodell utifrån barnens behov, arbetar med handledning såväl till skolans personal som till familjerna, och följer kontinuerligt upp arbetet.
KvalifikationerVi vill att du som söker är legitimerad psykolog och att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar i behov av särskilt stöd inom skolan. Du ska ha vana att göra utredningar samt att göra psykologiska bedömningar och kartläggningar. Har du dessutom erfarenhet och vana att samverka i team med olika yrkesgrupper och erfarenhet av arbete med elever med hög skolfrånvaro är det meriterande.
Det är viktigt att du har ett helhetsperspektiv på barns lärande och utveckling. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer mellan barn, ungdomar och vuxna, samt mellan olika myndigheter eller aktörer såsom skola, hem, socialtjänst osv. Du ser ett stort värde i att jobba tillsammans med olika yrkeskompetenser.
Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av mångfald och återspeglar samhällets struktur. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Resor ingår i tjänsten så du måste ha körkort och helst tillgång till egen bil.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning
Välkommen med din ansökan. Umeå kommun arbetar med E-rekrytering. Vi vill därför att du gör din ansökan på Umeå kommuns hemsida
www.umea.se/jobbVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-20
Umeå kommun arbetar med e-rekrytering. Vi vill att du gör din ansökan via
www.umea.se/jobbAnge följande referens när du ansöker: FOG:2012:19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktLars-Åke Nordström, bitr. chef för Elevhälsan, 070-333 74 87, 090-16 51 05
Facklig kontaktAmir Siasi, Psykologförbundet, 070-367 40 54, 090-16 40 54
FöretagUmeå kommun
AdressUmeå kommun
90184 UMEÅ
KontorsadressSKOLG 31 A
UMEÅ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 090-161099
Faxnummer: 090-161283
E-postadress:
jobb@umea.se Jobbnummer 1154532
Observera att sista ansökningsdag har passerat.