Property Manager / Facility Manager
Volvo Financial Service / Receptionistjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Volvo Financial Service i Växjö,
Göteborg,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Volvo Group Real Estate (VGRE) Division Norden är indelad i fem regioner; Gothenburg, West, Middle, North och Dealers. Region Middle driver, utvecklar och ansvarar för industrifastigheter med tillhörande markområden vid AB Volvos produktionsorter i Eskilstuna, Arvika, Hallsberg och Braås. Huvuddelen av personalen är stationerad i Eskilstuna..
Befattningsbeskrivning Property Manager/Facility Manager
VGRE behöver nu förstärka kapaciteten med en Property Manager / Facility Manager till Region Middle.
Som Property Manager/ Facility Manager kommer du att vara placerad i Braås och rapporterar till Director Real Estate i Eskilstuna. I rollen blir du en viktig del i vårt team av Property- och Facilty Managers (Förvaltare) med ansvar för Volvos fastigheter i region Middle. Du ansvarar för löpande och planerat underhåll, projektledning, styrning och koordinering av mindre ombyggnationer, tecknande av hyresavtal för fastigheterna, samt finansiell uppföljning och resultatansvar med avseende på lokalerna/faciliteterna. Tjänsten innebär ansvar för både hårda och mjuka fastighetstjänster. Du kombinerar en relevant högskoleutbildning eller motsvarande med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning. Du är resultatorienterad, noggrann och utåtriktad.
Publiceringsdatum2016-04-06Dina arbetsuppgifter• Ansvarig för planerat underhåll på kort- och lång sikt.
• Ansvarig för samt driva underhållsprojekt relaterade till fastigheter i fastighetsbeståndet.
• Ansvarig för Service avtal (SLA) mot kunder och leverantörer
• Projektledning, styrning och koordinering av mindre ombyggnationer.
• Operationell leverantörshantering och kontroll genom månatliga möten etc
• Kontakt med kunder / hyresgäster för att övervaka dagliga och framtida behov och tillhandahålla tekniska råd och kostnadsberäkningar/kalkyler
• Budgetering samt uppföljning av kostnader och serviceleveranser
• Finansiell uppföljning samt utvärdering avseende intäkter, kostnader, projekt
• Rapportering i specifika system.
• Delta och vara aktiv i kund- och nätverksmöten
• Kontinuerligt arbeta med förbättringar och utveckling av tjänsteportföljen.
Kvalifikationer• Civil-/ Högskoleingenjör, inom fastighet, väg, vatten eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och eller projektledning relaterat till fastigheter
• Teknisk kunskap om byggnadskonstruktion och fastighetsinstallationer.
• Minst 5 års erfarenhet av Facility Management
• Erfarenhet av leverantörshantering och styrning
• Ledaregenskaper, förmåga att samarbeta i olika team
• Goda kunskaper i analys av fakta och annan information
• Affärsorienterad med god kunskap i fastighetsekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi erbjuder dig:
Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket motiverade och kompetenta medarbetare som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta kundernas behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Du kommer också att få möjlighet att utvecklas och växa både professionellt och personligt i en serviceinriktad organisation där lagarbete och öppenhet värderas högt.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Placeringsort: Braås
Tjänsteresor: Begränsat
För mer information: Nicklas Runeborg,
Telefon + 46 16 541 62 72
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVolvo Financial Service
AdressVolvo Financial Service
36042 Braås
Jobbnummer 2765906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.