Projektsamordnare

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
2012-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektsamordnare" (publicerad 2015-09-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 400 anställda och omsätter 500 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Administration/Fordon och logistikservice/Växel och Repro
Fastighetsavdelningen söker nu en

Projektsamordnare

Publiceringsdatum
2012-10-01

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
• samordna och planera samtliga projekt inom Fastighetsavdelningen, gällande planerade underhållsarbeten, mindre ombyggnads-/anpassningsåtgärder och energieffektiviseringsåtgärder
• ansvara för kundkontakter i samband med ombyggnadsarbetena
• ansvara för projektering och projektledning för vissa projekt
• ansvara för dokumentering av utförda åtgärder i avdelningens fastighetssystem
• arbeta nära och i samarbete med fastighetsavdelningens förvaltare och företrädare för enhet Teknik/utveckling

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Högskoleingenjörsexamen eller likvärdigt inom något av områdena bygg/el/vvs
• Goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom byggprocessens olika skeden
• Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som byggarbetsmiljösamordnare är meriterande.
• Arbetet innebär mycket kontakter med kunder och entreprenörer vilket medför att hög social kompetens krävs.
• Projektering och ritningar utföres i CAD och det är därför viktigt att tidigare ha arbetat med AUTOCAD eller likvärdigt CAD-program.
• Mycket god datorvana med erfarenhet att arbeta i Windowsmiljö och Officepaketet.
• God analytisk förmåga
• Utvecklingsinriktad

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-21
Vi följer rutiner i Varbergs kommun och annonserar via offentliga jobb. Därför undanber vi oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Ange följande referens när du ansöker: A292656
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Göran Dahlberg, 0340-882 41

Facklig kontakt
Kerstin Larsson, 0340-88119
Tiina Salo Johnsson, 0340-88479

Företag
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
43280 Varberg

Jobbnummer
1354025

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: