Projektledare- eftermarknad och mindre projekt
Halmstads kommun, Projektavdelningen / Byggjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Projektavdelningen i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introPå Teknik- och fastighetsförvaltningens projektavdelning jobbar du tillsammans med 20 kollegor som projektleder kommunala servicebyggnader och anläggningsprojekt.
Publiceringsdatum2022-01-12ArbetsuppgifterSom projektledare eftermarknad och mindre projekt på Teknik och fastighetsförvaltningens projektavdelning kommer du vara länken mellan färdiga projekt och förvaltningen. Utöver att bevaka och hantera garantiärenden för slutbesiktigade projekt samt överlämningen till beställande avdelning kommer du att få driva egna projekt av mindre karaktär. I rollen ingår det att föra en dialog med entreprenörer och konsulter och säkerställa att vi som beställare får rätt kvalitet på projektet. Fokus kommer därför att ligga på att skapa förutsättningar, organisera, och leda övergången ifrån projekt till drift genom att följa och utveckla de processer som finns på förvaltningen.
Kunderna vi arbetar med är de olika förvaltningar och bolag som återfinns inom Halmstads kommun. Förutom investeringsprojekt som t.ex. skolor, förskolor, äldreboende, vägar, parker och lekplatser så ansvarar projektavdelningen även för underhållsprojekt för byggnader och anläggningar.
Du kommer till exempel att:
• Bevaka och hantera garantiärenden för slutbesiktigade projekt.
• Ansvara för framtagande av förstudier.
• Driva projekt av mindre karaktär med ansvar för både tidplan, kvalitet och budget.
• Leda och medverka i möten med kunder, konsulter, entreprenörer, myndigheter m.m.
• Utveckla processen för överlämnandet av färdigt projekt till förvaltning.
KvalifikationerVi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av entreprenadarbeten och en god insikt i den komplexitet dessa projekt innebär.
Du har högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig, alternativt flera års praktisk erfarenhet.
För att lyckas som projektledare hos oss har du ett strukturerat arbetssätt med fokus på tid, kostnad och kvalitet samt har en god samarbetsförmåga. Vi ser att du har en god svenska i både tal och skrift.
Förhandlingsvana samt kunskaper inom entreprenadjuridik, AMA, BAS P/U och LOU är meriterande.
Engagemang är en viktig egenskap, därför är det viktigt att du känner personligt ansvar för dina arbetsuppgifter samt inser vikten av att leverera inom givna ramar.
ÖVRIGT
Teknik- och fastighetsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Halmstad kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHalmstads kommun, Projektavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TFN 2021/00133".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Projektavdelningen
Kontakt Enhetschef
Henrik Larsson
henrik.larsson@halmstad.se Jobbnummer 6241268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.