Projektledare VA
Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen / Byggjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Bjuv,
Åstorp,
Helsingborg,
Klippan,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen i Bjuv Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vi på Gata/park inom Tekniska förvaltningen jobbar för medborgarna i Bjuvs kommun med hänsyn till miljö och klimat. Vårt ansvarsområde innefattar den kommunala utemiljön gällande gator, vägar, grönområden och parker. Vi erbjuder en mycket utvecklande tjänst i en mindre arbetsgrupp där din individuella insats gör skillnad.
Publiceringsdatum2020-04-27ArbetsuppgifterInom Bjuvs kommun kommer du som projektledare få möjlighet att arbeta inom framförallt VA, men även brett inom vägbyggnad och parkanläggning. I din roll som projektledare har du tät kontakt med allmänheten, fastighetsägare, entreprenörer, myndigheter, politiker, konsulter och andra avdelningar inom kommunen.
Uppdraget innebär att ansvara för och genomföra egna investerings- och driftprojekt med betoning på VA som dagvattenanläggningar, men även inom andra områden som byggnation av vägar och anläggning av grönytor. Du kommer att ta fram dagvattenutredningar, projektplaner, kalkyler, tidsplaner, intressentanalyser och riskbedömningar. När projekten är under genomförande håller du i möten med entreprenörer samt ansvarar för uppföljningar. Du medverkar även vid besiktningar och slutrapporterar projekten.
Du är projektstöd till andra projektledare och är delaktig i detaljplanearbeten. Du deltar i projektgrupper gällande granskning av detaljprojektering/framtagande av bygghandlingar och utförandet av nya anläggningar. Framtagande av projekteringsanvisningar och granskning av typritningar kommer även att engagera dig som projektledare. Vid nya upphandlingar av entreprenörer samt konsulter är du en viktig del av arbetet. Inkomna ärenden i vårt felanmälningssystem svarar du på gällande exempelvis vattenavrinning, ledningar och brunnar.
KvalifikationerKrav är examen från teknisk universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning inom Väg och Vatten eller motsvarande. Några års erfarenhet från arbete som projektledare eller motsvarande tjänst är önskvärd. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har kunskap inom projektledning inklusive ekonomisk uppföljning. Du kan beräkna och utreda avrinningsområden för att undersöka dagvattnets påverkan på omgivande mark. Kunskap om att göra alternativt granska flödesberäkningar är önskvärt. Det är meriterande om du även har kunskap inom väg- och trafiklagstiftning, vägbyggnadsteknik och vägkonstruktion. Kompetens inom AutoCAD behövs. Meriterade är kunskap inom LOU och entreprenadjuridik, samt erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.
Som person är du van att arbeta både i team och självständigt. Du är strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad.
Svenska språket behärskar du väl i tal och skrift. Du har körkort för personbil och är van förare. Vi erbjuder en mycket utvecklande tjänst i en mindre arbetsgrupp där din individuella insats gör skillnad. Vi strävar efter ökad jämlikhet i rekryteringen och tillämpar rökfri arbetsmiljö.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-07-01 Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan vara aktuellt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBjuvs kommun, Tekniska förvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A950625/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen
Jobbnummer 5205000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.