Projektledare inom business support sökes
Nobeli Business Support AB / Datajobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobeli Business Support AB i Karlskoga,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.
Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på
www.nobeli.se.Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.
Har du erfarenhet av att driva större komplexa projekt inom business support eller IT? Skulle du beskriva dig själv som en driven och ansvarsfull person som tycker om att jobba för goda kundrelationer och ser utmaningar som en möjlighet? Då har vi rollen för dig!
Nobeli söker nu en Projektledare för att driva både mindre och större komplexa projekt som spänner över hela vår verksamhet. Du kommer ingå i ett centralt team som består av projektledare och systemutvecklare där den främsta uppgiften är att driva både interna utvecklingsprojekt och nya kunduppdrag.
Du erbjuds en roll där du får möjlighet att jobba både nära våra verksamhetsområden och nära våra kunder. Då verksamheten spänner över många olika branscher ges du också möjlighet att kliva in i en bred och komplex roll. För att lyckas i rollen tror vi därför att du är van att ta ett stort eget ansvar, snabbt kan skapa helhetsperspektiv samt vill vara med och utveckla både verksamheten och rollen.
Övergripande arbetsuppgifter
• Förbereda, planera och leda projekt och uppdrag, både mot kund och internt
• Följa upp och rapportera projektprogress till projektägare och styrgrupp
• Ansvara för att projekten genomförs enligt budget, mål och plan
• Vara medlem och aktivt bidra i Nobelis projektkontor
• Bistå säljorganisationen med säljstöd
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete med att driva större komplexa projekt. Vi ser gärna att du har vana från att använda dig av etablerade projektmodeller där PPS-modellen är meriterande.
Då många av våra projekt består av tjänsteimplementationer med systemintegrationer både i vår egen IT-miljö men också mot våra kunders IT-miljöer, ser vi att du har tidigare erfarenhet från tjänstesektorn och/eller att leda IT-relaterade projekt med en mycket god förmåga att se systemsamband.
För att lyckas i rollen är du målinriktad och engagerad, med ett högt driv och en mycket god kommunikationsförmåga. Då en stor del av arbetet innebär kontakter med bl.a. kollegor, leverantörer, kunder och samarbetspartners ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga samt har en förmåga att arbeta strukturerat på ett effektivt sätt.
Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.
Då resor kan förekomma krävs B-körkort.
Tjänsten innebär att säkerhetsprövning kommer göras.
Publiceringsdatum2020-10-21KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNobeli Business Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nobeli Business Support AB (org.nr 556016-3247),
http://www.nobeli.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5409041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.