Projektledare för digitaliseringsarbete
Kammarkollegiet / Datajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Karlstad,
Stockholm,
Härnösand eller i
hela Sverige Arbetar du med att leda verksamhetsutveckling i IT-projekt? Vi erbjuder ett nytt uppdrag som innebär att medverka i utvecklingen av digitala tjänster och interna arbetssätt.
Kammarkollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda.
Avdelningen ansvarar för det interna statliga försäkringssystemet som tillgodoser statliga myndigheters och stiftelsers behov av försäkringsskydd och som ger stöd i riskhanteringsarbetet. Allt för att statens kostnader för skadehantering ska hållas på en låg nivå.
Kammarkollegiet har startat upp ett omfattande gemensamt utvecklingsarbete där målsättningen är att med stöd av digitalisering öka kundnyttan, förbättra den interna mobiliteten och arbetssätten, utifrån ett aktivt medarbetarskap och förändringsinriktat ledarskap.
Vid försäkringsavdelningen finns ett verksamhetssystem som stödjer hanteringen av försäkringsavtal, skadeanmälningar, statistik och som ger underlag för utbetalningar som sker varje vardag. Nuvarande systemavtal löper ut den 30 juni 2019. Vi kommer under 2018 upphandla ett IT-system som kan vara ett gott stöd i hanteringen av försäkringsärenden både för oss själva men inte minst utifrån att kunder behöver ha tillgång till tjänster och information via webbportal. En prioriterad uppgift är att skapa en digitaliserad hantering.
Vi ser att ett omfattande förberedande implementationsarbete behöver ske. Detta omfattar dels upphandlingsarbete med utvärdering av anbud, men framförallt förberedande arbete med utveckling av rutiner/arbetsätt, registervård, informationssäkerhet, planering av test och konfigurering av systemuppsättning, migrering av data, samt utbildning och anvisningar för användare. Arbetet kommer att ske i nära samverkan med medarbetare och chefer samt IT-funktionen och externa konsulter och leverantörer.
Publiceringsdatum2017-12-22Dina arbetsuppgifterI rollen som projektledare kommer du leda implementationsarbetet av verksamhetssystem på avdelningen och även medverka i utvärdering av anbud och upprättande av de avtal som behöver träffas avseende utveckling, drift och underhåll. Du kommer också att ha ansvar för den utbildning och de användarhandledningar som behövs för implementering av ett nytt system. Du kommer också ansvara för förvaltning och utveckling av kommande system tillsammans med leverantör och personal vid avdelningen.
Arbetet kommer även omfatta utveckling av digitala tjänster för våra kunder som nu inte finns i verksamheten och att medverka i myndighetens gemensamma digitaliseringsarbete.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning, troligen med inriktning på IT och/eller verksamhetsutveckling
• flera års erfarenhet från projektledning och verksamhetsutveckling där IT varit en viktig komponent
• förmåga att dra tekniska slutsatser och är väl införstådd med aktuell teknik och IT lösningar och som innebär att du kan röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet för att utveckla verksamhet
• kunskap om och erfarenhet av informationssäkerhetsarbete är meriterande
Som person är du strukturerad och trivs med med att arbeta självständigt och målinriktat. Du har en god förmåga att skapa dig helhetsyn och kan lätt sätta dig in i nya verksamheters rutiner och processer. Du kommunicerar konstruktivt, är tydlig i ditt ledarskap och kan motivera till förändring. Du är dessutom ödmjuk och pedagogisk samt har lätt för att samarbeta. Du är även van att leda möten, workshops och utbildningar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via, inklusive CV och personligt brev, senast den 14 januari 2018.
KontaktUlrika Johansson, avdelningschef, telefon 054-22 12 34
Anna V Eriksson, HR-specialist, telefon 08-700 06 71
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet är den lilla myndigheten med de stora uppdragen. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Kammarkollegiet
651 80 Karlstad
65180 Karlstad
KontorsadressKammarkollegiet
Våxnäsgatan 10
653 40 Karlstad
Jobbnummer 3871113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.