Projektledare flyktingverksamhet/ Vik EU-samordn
Norsjö kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Norsjö kommun genomför tillsammans med Malå, Lycksele och Vilhelmina ett projekt för att utveckla kommunernas mottagande av kvotflyktingar. Europeiska flyktingfonden medfinansierar projektet och handlar om att kommunerna arbetar med att förbättra samhällsinformation till våra nyanlända genom en utarbetad samverkansmodell. Projektet har pågått sedan årsskiftet men nuvarande projektledare har sagt upp sig för att gå till annan verksamhet. Projektet Inland söker därför en ny medarbetare som kan arbeta 50% av en heltid. Parallellt med projektet utlyser Norsjö kommun ett vik. på 50% som EU samordnare. Nuvarande EU samordnare har åtagit sig att leda verksamheten att bygga en godsterminal i Bastuträsk.
Plats: Utvecklingsenheten
Publiceringsdatum2010-09-24Dina arbetsuppgifter• Leda projektarbetet mot uppsatta mål och enligt tids- och finansplan.
• Förankra projektets arbete och resultat inom kommunerna och till berörda myndigheter
• Ansvara för fortlöpande dokumentation av projektet
• Sprida resultat och erfarenheter av projektet
• EU-samordning innebärande en övervakande funktion över de projekt kommunen är inblandad i, projektskrivningar och vissa administrativa uppgifter runt projekt.
• Lämna information ang. möjligheter för föreningar, företag m.fl att nyttja projektmedel.
• Initiera och kartlägga utvecklingsområden.
Kvalifikationer• Relevant högskoleutbildning inom samhälls- eller beteendevetenskap exempelvis sociologi.
• Erfarenhet av tidigare arbete i projektliknande verksamhet och/eller kunskap inom organisationsteori.
• Kunskap om flyktingmottagande samt intresse för flykting- och integrationsfrågor
• Som person är du strategisk, strukturerad, nyfiken och nytänkande. Du är van att ta egna initiativ samt att självständigt planera ditt arbete. Det är viktigt att du har förmåga att skapa ett bra samarbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta då Siv Bäckström 0918-141 20
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
2010-10-11--2011-12-31
ErsättningFast lön
Ange löneanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-03
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser.
Ange följande referens när du ansöker: 46/10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@norsjo.seKontaktLars-Åke Holmgren, Näringslivschef, 0918-141 43 (Telefon)
Ingrid Ejderud-Nygren, EU-samordnare, 0918-141 42 (Telefon)
Facklig kontaktAina Sjölin-Ekman, SKTF, 0918-141 14 (Telefon)
Glenn Lundgren, SSR, 0918-141 34 (Telefon)
FöretagNorsjö kommun
AdressNorsjö kommun
93581 NORSJÖ
KontorsadressStorgatan 67
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0918-140 00
E-postadress:
jobbansokan@norsjo.se Jobbnummer 740629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.