Projektledare flyktingverksamhet/ Vik EU-samordn

Norsjö kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö, Skellefteå eller i hela Sverige

Norsjö kommun genomför tillsammans med Malå, Lycksele och Vilhelmina ett projekt för att utveckla kommunernas mottagande av kvotflyktingar. Europeiska flyktingfonden medfinansierar projektet och handlar om att kommunerna arbetar med att förbättra samhällsinformation till våra nyanlända genom en utarbetad samverkansmodell. Projektet har pågått sedan årsskiftet men nuvarande projektledare har sagt upp sig för att gå till annan verksamhet. Projektet Inland söker därför en ny medarbetare som kan arbeta 50% av en heltid. Parallellt med projektet utlyser Norsjö kommun ett vik. på 50% som EU samordnare. Nuvarande EU samordnare har åtagit sig att leda verksamheten att bygga en godsterminal i Bastuträsk.
Plats: Utvecklingsenheten

Publiceringsdatum
2010-09-24

Dina arbetsuppgifter
• Leda projektarbetet mot uppsatta mål och enligt tids- och finansplan.
• Förankra projektets arbete och resultat inom kommunerna och till berörda myndigheter
• Ansvara för fortlöpande dokumentation av projektet
• Sprida resultat och erfarenheter av projektet
• EU-samordning innebärande en övervakande funktion över de projekt kommunen är inblandad i, projektskrivningar och vissa administrativa uppgifter runt projekt.
• Lämna information ang. möjligheter för föreningar, företag m.fl att nyttja projektmedel.
• Initiera och kartlägga utvecklingsområden.

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning inom samhälls- eller beteendevetenskap exempelvis sociologi.
• Erfarenhet av tidigare arbete i projektliknande verksamhet och/eller kunskap inom organisationsteori.
• Kunskap om flyktingmottagande samt intresse för flykting- och integrationsfrågor
• Som person är du strategisk, strukturerad, nyfiken och nytänkande. Du är van att ta egna initiativ samt att självständigt planera ditt arbete. Det är viktigt att du har förmåga att skapa ett bra samarbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta då Siv Bäckström 0918-141 20

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
2010-10-11--2011-12-31

Ersättning
Fast lön
Ange löneanspråk i ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-03
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser.
Ange följande referens när du ansöker: 46/10
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@norsjo.se

Kontakt
Lars-Åke Holmgren, Näringslivschef, 0918-141 43 (Telefon)
Ingrid Ejderud-Nygren, EU-samordnare, 0918-141 42 (Telefon)

Facklig kontakt
Aina Sjölin-Ekman, SKTF, 0918-141 14 (Telefon)
Glenn Lundgren, SSR, 0918-141 34 (Telefon)

Företag
Norsjö kommun

Adress
Norsjö kommun
93581 NORSJÖ

Kontorsadress
Storgatan 67

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0918-140 00
E-postadress: jobbansokan@norsjo.se

Jobbnummer
740629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norsjö kommun: