Projektkommunikatör
Region Kronoberg, Verksamhetsstöd Gemensamt / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Verksamhetsstöd Gemensamt i Växjö I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Region Kronobergs verksamhetsidé: För invånarna, på uppdrag av politiken och i samhandling med relevanta aktörer driver vi Kronoberg framåt genom den regionala utvecklingsstrategin - Gröna Kronoberg 2025
www.regionkronoberg.se/gronakronoberg/.Avdelningen regional utveckling har en dynamisk verksamhet med uppdrag från både stat och region kring hållbar regional utveckling. Regionalt utvecklingsarbete ställer höga krav på medarbetarnas roller och kompetenser. Vårt arbetssätt är process- och teamorienterat och vi strävar efter en innovativ arbetsmiljö. Att arbeta i projekt är en viktig del av process- och teamarbetet inom respektive arbetsområde.
Vård- och omsorgscollege i Region Kronoberg har blivit beviljade ett ESF-projekt för kompetensutveckling av anställda i vård och omsorg. ESF-projektet Framtid vård och omsorg Kronoberg behöver stöttas med god kommunikation för att nå målen. Som projektkommunikatör ansvarar du för den strategiska och operativa kommunikationen i projektet.
Publiceringsdatum2018-12-11ArbetsuppgifterSom projektkommunikatör har du följande ansvarsområden/arbetsuppgifter:
• strategisk kommunikationsplanering och operativa insatser gentemot projektens interna och externa målgrupper
• följa upp resultat och säkerställer att kommunikationen följer och levererar gentemot projektets mål och budskap
• producera målgruppsanpassat informationsmaterial i form av text, bild, film till projektetens olika kommunikationskanaler
• utgöra kommunikationsstöd till projektgruppen/projektledaren i exempelvis pressfrågor, ta fram presentationsmaterial, planera möten, arrangera dialogform, koordinera insatser
KvalifikationerVi söker medarbetare med följande kvalifikationer:
• akademisk utbildning inom information/kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenheter av process- och projektinriktat utvecklingsarbete i bred samverkan med olika aktörer
• god förmåga att uttrycka sig visuellt och i tal och skrift
• erfarenheter av taktiskt arbete med digital kommunikation samt att analysera och utvärdera kommunikationsinsatser i de digitala kanalerna
• administrera konton i sociala medier
• kunskaper i program som InDesign, Photoshop, Illustrator, webbpubliceringsverktyg, filmredigering
• kunskaper i stillbilds- och rörlig fotografering
• B-körkort krävs
Meriterande är:
• grafisk kompetens
• erfarenhet av projektkommunikation
• erfarenheter från offentlig verksamhet
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-03-01 eller enligt överenskommelse., upphör: 2 år med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: VRU 19/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Vingren
linda.vingren@kronoberg.se 0470-58 30 71
FöretagRegion Kronoberg, Verksamhetsstöd Gemensamt
AdressRegion Kronoberg, Verksamhetsstöd Gemensamt
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressNygatan 20 VÄXJÖ
Jobbnummer 4503858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.