Projektinköpare till Combitech i Arboga

Combitech AB / Inköpar- och marknadsjobb / Arboga
2023-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektinköpare till Combitech i Arboga" (publicerad 2023-08-24) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Combitech AB i Arboga, Eskilstuna, Örebro, Västerås, Enköping eller i hela Sverige

Combitech i Arboga söker en projektinköpare som trivs i en affärsorienterad miljö.



DIN ROLL SOM PROJEKTINKÖPARE

Ditt ansvar som projektinköpare är inköp av tjänster, material och produkter som behövs i projekt. Du kommer också att ha ett helhetsansvar över inköpsrollen vilket betyder att du har det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov samt ha stort leveransfokus i våra projekt. Vi har inte en serietillverkande verksamhet utan tillverkar oftast små serier eller modifierar redan befintliga system. Vi utför även reparationer på försvarsägd utrusning där inköp av reservdelar och komponenter är viktiga arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del av en grupp som består av logistiker och inköpare.


Du kommer att upprätthålla och utveckla affärsrelationerna med några av våra nyckelleverantörer samt kontinuerligt utvärdera befintliga och potentiellt nya leverantörer. Dina viktigaste gränssnitt utöver leverantörerna kommer att inkluderas i funktionerna planering, kundsupport, ingenjörer, strategiskt inköp samt projekt- och exportkontrollfunktioner. Då vi arbetar inom ett område som är föremål för exportkontroll, måste du förstå syftet och avsikten med detta på en övergripande nivå samt ha förmåga att snabbt bekanta dig med och agera på relevanta lagkrav.

Detta innebär mer ingående ansvarsområden som att:

• Ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud.
• Offerthantering och utvärdering av dessa.
• Delta i behovsanalyser.
• God kännedom om inköpsprocesser.
• Utföra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar.
• Fortlöpande feedback inom verksamheten.
• Teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal.
• Förnyelse och upprätthållande av leverantörsportföljen.
• Mätning och uppföljning av leverantörerna.
• Delta i avtalsförhandlingar.
• Lägga beställningar, leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid.
• Driva och medverka i tvärfunktionella team.





VEM ÄR DU?

Du kommer att behöva jobba med att skapa dina egna förutsättningar och själv ha höjden att skapa struktur och inriktning. I rollen har du många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga. Du jobbar aktivt med att budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter för att projektet som helhet ska nå framgång.



Som vår nästa kollega är du prestigelös, drivande och initiativtagande samt kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat. Detta innebär att du ska kunna strukturera ditt arbete och vara flexibel i ditt tankesätt. Ditt nära samarbete med kollegor och övriga instanser förutsätter självklart en god laganda och samarbetsförmåga.


Vi söker dig som:

• Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande i form av minst några års erfarenhet.
• Har erfarenhet av projektinköp/operativt inköp.
• Har förmågan till god kommersiell bedömning och utveckling av affärsrelationer.
• Har god datorvana och goda kunskaper inom MS Office, särskilt excel.
• Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.



Vi värderar följande egenskaper högt:

• Erfarenhet av och/eller intresse för exportkontroll.
• Erfarenhet av arbete i affärssystem från IFS.
• Erfarenhet av inköp inom flygunderhållsindustri, försvarsindustri, läkemedelsindustri eller annan mycket r- eglerad verksamhet.
• Produktkännedom inom militär verksamhet.
• Hög kapacitet att förvärva, tillämpa och dela kunskap.
• Förmåga att bygga nätverk och mycket bra samarbets- och kommunikationsförmåga.
• Tar dig an uppgifter med bra attityd och affärsmässighet.
• Är lösningsorienterad i ditt arbetssätt.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Vad du blir en del av:

Affärsområde Communication Support består av ca 60 personer och ingår i division Security Solutions. Vi jobbar med högteknologiska och robusta kommunikation- och sensorlösningar till alla typer av kundsystem. Denna tjänst är baserad i Arboga och är mestadels fokuserad på kommunikationslösningar.





KOM & GÖR SKILLNAD

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "REQ_19908".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Combitech AB (org.nr 556218-6790)

Jobbnummer
7788238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Combitech AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Combitech AB: