Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter samt rör
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor
Projektinköpare av lastbils- och busskomponenter samt rör
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Gruppen Project Chassis & Bus Components är inne i en intensiv period med många projekt och söker ytterligare en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, ny teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.
Publiceringsdatum2014-09-09Dina arbetsuppgifterI rollen som projektinköpare arbetar du i Scanias tvärfunktionella produktutvecklingsprocess tillsammans med konstruktion, produktion, kvalitetsingenjörer och leverantörer. Du har en nyckelroll i projekten med ansvar för kommersiella frågor avseende leverantörer och inköp av material.
Här är chansen för dig som är relativt nyexaminerad och intresserad av en karriär inom inköp på Scania! Du kommer att stötta två erfarna inköpare men även självständigt driva egna inköpsprojekt. Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med våra leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av teknisk lösning.
Vi arbetar tätt tillsammans med våra leverantörer vilket innebär en del resor i tjänsten.
ProfilVi söker en självständig, prestigelös, driven och serviceinriktad kollega som klarar att ha många ärenden igång parallellt. Du är bra på att administrera och strukturera arbetet. Din kommunikation är tydlig och du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
Då arbetet innebär många internationella kontakter förutsätter vi att du kan resa en del i tjänsten och har goda kunskaper i såväl engelska som svenska.
Du har examen från universitet/högskola och har troligtvis teknisk bakgrund alternativt annan erfarenhetsgrund som du kan övertyga oss passar lika bra. Tidigare erfarenhet från inköpsarbete eller av fordonsindustrin är meriterande.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
För ytterligare information
Kontakta gärna Daniel Sterner, Project Purchasing Manager, tfn 070-558 50 44.
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-28
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142073
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 1990547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.